سهم بازار بانک‌ ها از تعداد و مبلغ تراکنش‌های شبکه پرداخت


پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بررسی آمار سهم بازار بانک‌ ها از تعداد و مبلغ تراکنش‌های شبکه پرداخت نشان می دهد 9 بانک‌ بورسی و دولتی بیشترین سهم را از تعداد تراکنش‌ها طی آبان ثبت کردند. به گزارش بانک مردم و به نقل از  اخباربانک، مدت‌ها است شبکه پرداخت بانکی یک دست شده و به راحتی می‌توان با رصد اطلاعات و داده‌ها به آمار پرداخت‌های بانکی و بین...

کد خبر : 170017 تاریخ انتشار : 21 آذر 1400
پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بررسی آمار سهم بازار بانک‌ ها از تعداد و مبلغ تراکنش‌های شبکه پرداخت نشان می دهد ۹ بانک‌ بورسی و دولتی بیشترین سهم را از تعداد تراکنش‌ها طی آبان ثبت کردند.

به گزارش بانک مردم و به نقل از اخباربانک، مدت‌ها است شبکه پرداخت بانکی یک دست شده و به راحتی می‌توان با رصد اطلاعات و داده‌ها به آمار پرداخت‌های بانکی و بین بانکی دست یافت و یکی از این آمارها، تعداد و مبلغ تراکنش‌های بانکی در شبکه پرداخت و سهم هر بانک پذیرنده از این مبادلات است.

براساس این گزارش ، بررسی آمار سهم بازار هر یک از بانک‌ های بورسی و دولتی پذیرنده از تعداد و مبلغ تراکنش‌های شبکه پرداخت در آبان حاکی از آن است، بانک ملت با سهم ۱۰. ۲۰ درصدی از تعداد تراکنش‌ها و سهم ۲۲. ۱۹ درصدی از مبلغ تراکنش‌ها، همچنان با اختلاف زیاد در بین تمام بانک‌ها در جایگاه نخست قرار گرفته است.

پس از بانک ملت به ترتیب بانک‌های ملی، صادرات، سپه، پارسیان، کشاورزی، تجارت، سامان و رفاه کارگران بیشترین سهم را از تعداد تراکنش‌ها و بانک‌ های ملی، صادرات، تجارت، کشاورزی، سپه، آینده، سامان و رفاه بیشترین سهم را از مبلغ تراکنش‌های شبکه پرداخت داشتند.

بررسی سهم تعدادی بانک‌های پذیرنده از کل بازار تراکنش‌های هر یک از ابزارهای پذیرش نشان می‌دهد، بالاترین سهم تعدادی از تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی به ترتیب به بانک‌های ملت با ۵۳. ۱۹ درصد ، ملی با ۰۶. ۱۵ درصد ، سپه با ۷۴. ۱۰درصد و صادرات با ۳۷. ۸ درصد تعلق دارد.

بالاترین سهم تعدادی از تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی به بانک‌های پارسیان با ۸۰. ۲۸ درصد ، ملت با ۷۰. ۱۶ درصد ، ملی با ۳۸. ۱۶درصد و سامان با ۵۱. ۷ درصد اختصاص داشت. بالاترین سهم تعدادی از تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی به بانک‌های ملت با ۹۶. ۴۲ درصد ، آینده با ۹۲. ۲۶ درصد ، اقتصاد نوین با ۲۹. ۱۳ درصد و ملی با ۹۱. ۷ درصد تعلق دارد.

همچنین بالاترین سهم مبلغی از تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی به بانک‌های ملت با ۵۴. ۱۹درصد ، ملی با ۱۲. ۱۴درصد ، صادرات با ۸۹. ۱۱ درصد و سپه با ۳۴. ۹ درصد تعلق دارد. بالاترین سهم مبلغی از تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی هم به بانک‌های آینده با ۰۱. ۲۶ درصد ، ‌ملت با ۶۹. ۱۶درصد ، سامان با ۸۸. ۱۲ درصد و تجارت با ۹۹. ۷ درصد اختصاص یافت.

در این میان، بالاترین سهم مبلغی از تراکنش‌های ابزارهای پذیرش موبایلی به بانک‌های ملت با ۷۱. ۴۵ درصد ، آینده با ۴۴. ۲۵ درصد ، اقتصاد نوین با ۰۱. ۱۲ درصد و ملی با ۰۲. ۵ درصد تعلق گرفت و این بانک‌ها به ترتیب در مکان‌های اول تا چهارم جای گرفته‌اند.

بنابراین گزارش، بانک‌های ملت، ملی، صادرات، سپه، پارسیان، کشاورزی، تجارت، سامان و رفاه بیشترین سهم را از تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت در دومین ماه پاییز داشتند.

سهم بازار بانک‌ ها از تعداد و مبلغ تراکنش‌های شبکه پرداخت سهم بازار بانک‌ ها از تعداد و مبلغ تراکنش‌های شبکه پرداخت سهم بازار بانک‌ ها از تعداد و مبلغ تراکنش‌های شبکه پرداخت
18 views

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بانک‌

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا