10 ویژه برنامه قرآنی و نماز در مدارس البرز در حال اجرا است


10 ویژه برنامه قرآنی و نماز در مدارس البرز در حال اجرا است

کرج - ایرنا - رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد که به مناسبت هفته قرآن ، عترت و نماز، 10 ویژه برنامه در بستر شبکه شاد و حضوری مدارس این استان با رویکرد ترویجی و تربیتی در دست اجرا است.

حسین سلیمیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برنامه‌های این هفته با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ۲ هزارو ۱۱۲ کد مدرسه استان اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری محافل انس با قرآن با حضور دانش آموزان، فرهنگیان و قاریان برجسته استانی و کشوری در اولویت برنامه های هفته قرآن، عترت و نماز قرار دارد،خاطرنشان کرد: تجلیل از ۴۰۰ دانش آموز و ۴۸ فرهنگی فعال در برنامه های قرآن، عترت و نماز مدارس از دیگر برنامه های مهم البرز است.

وی بیان داشت: برگزاری هشت پیش اجلاس نماز در سطح نواحی و مناطق آموزش و پروش با شعار پیوند خانه، مسجد و مدرسه، برگزاری نشست های دانش آموزی و گفتمان های دینی با موضوع عفاف و حجاب، مهدویت و انتظار را از دیگربرنامه های هفته قرآن، عترت و نماز در البرز تشکیل می دهد.

سلیمیان با بیا اینکه مسابقات آموزشگاهی قرآن، عترت و نماز وطرح ملی جزء ۳۰ قرآن کریم در البرز نیز در این هفته آغاز می شود،اضافه کرد: حضور دانش آموزان در نمازهای جمعه استان در راستای گام دوم انقلاب و عطرافشانی قبور شهدا از دیگر برنامه های هفته قرآن، عترت و نماز است.

وی تصریح کرد: برنامه ها با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در مدارسی که امکان حضور دانش آموزان است برگزار می شود و در سایر مدارس نیز به صورت مجازی خواهد بود.

وی عنوان کرد: باید از ظرفیت‌ مدارس و فضای مجازی برای نشر و گسترش فرهنگ قرآن، عترت و نماز استفاده کرد.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش البرز هدف از برگزاری مسابقات مختلف قرآنی و فرهنگی و هنری را رشد و اعتلای فکری و فرهنگی دانش آموزان، کشف و شکوفایی استعدادها و ایجاد رقابت سالم بین آنان ذکر کرد.

وی ادامه داد: دین مبین اسلام با به رسمیت‌شناختن ابعاد وجودی انسان در تمام زمینه‌ها برنامه‌هایی را تدارک دیده که ضامن سلامت فیزیکی و امنیت روحی و روانی انسان در هر عصر و دوره‌ای و در هر مکان و محدوده‌ای باشد.

سلیمیان تاکید کرد: آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه سازاستان البرز از خیرینی که علاقه مند به ورود به کمک موضوعات قرآن و نماز هستند،استقبال می کند.

هفته قرآن، عترت و نماز از ۲۰ تا ۲۶ آذرماه در آموزش و پرورش نامگذاری شده است.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار معلم دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403