پلیس فتا البرز عامل ارسال هشت هزار پیامک جعلی را دستگیر کرد


پلیس فتا البرز عامل ارسال هشت هزار پیامک جعلی را دستگیر کرد

کرج - ایرنا - رییس پلیس فتا البرز اعلام کرد که پلیس این استان متهم سایبری  که از طریق ارسال بیش از هشت هزار پیامک جعلی «ابلاغ الکترونیکی قضایی » اقدام به کلاهبرداری کرده بود را شناسایی و دستگیر کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار داشت که در پی وصول یک فقره پرونده قضایی با موضوع برداشت غیر مجاز از طریق ارسال پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی به مبلغ ۳۴ میلیون ریال، رسیدگی در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی اضافه کرد : با بررسی های فنی و اظهارات شاکی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد برداشت‌های غیرمجاز از طریق اینترنت و با ورود به لینک جعلی سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی صورت گرفته است.

جلیلیان خاطرنشان کرد: با تحلیل رفتاری و آنالیز اقدامات مجرمانه صورت گرفته در این پرونده و بررسی تخصصی بر روی لینک آلوده که در گوشی شاکی نصب شده بود سر نخ‌هایی از متهم به دست آمد.

وی بیان داشت : متهم برای گمنامی و فرار از دست قانون اقدام به جعل هویت کرده و مبالغ سرقتی را تبدیل به ارزهای دیجیتال نموده و با توجه به اینکه فیشینگ کار حرفه ای و سابقه دار نیز بود مورد شناسایی قرار گرفت و در یک عملیات پلیسی در یکی از استان های شمال غرب کشور دستگیر و به پلیس فتا البرز منتقل شد.

رییسپلیس فتا استان البرز گفت: این متهم سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت ولی پس از مشاهده ادله دیجیتال انکارناپذیر لب به سخن گشود و اذعان داشن که با طراحی و ارسال پیامک جعلی ابلاغ الکترونیکی قضایی به صورت انبوه به کاربران فضای مجازی برخی از آنها فریب خورده و با کلیک بر روی لینک آلوده به بدافزار به درگاه جعلی بانک (فیشینگ) هدایت و موجبات سرقت از حسابشان را فراهم می کردند.

وی افزود : متهم تاکنون به کلاهبرداری از ۱۱۰ نفر را اعتراف کرده و تحقیقات پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها