نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان مشکلی در تامین سوخت زمستانی ندارد


نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان مشکلی در تامین سوخت زمستانی ندارد

بجنورد-ایرنا- مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان گفت: سوخت اصلی این نیروگاه گاز است اما در زمستان به دلیل افت و یا قطعی گاز، این نیروگاه با سوخت دوم که گازوئیل است به کار خود ادامه می‌دهد.

سید رضا مرجان زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گازوئیل در نظر گرفته شده برای این نیروگاه بستگی به میزان مصرف در شرایط سرد سال دارد و به همین دلیل نمی توان عدد قطعی برای آن مشخص کرد.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان گفت: هم اکنون ۲ بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی گاز و بخار فعال است.

مرجان زاده در ادامه اظهار داشت: اکنون برای هر شبانه روز، ۳.۵ میلیون مترمکعب گاز سهمیه برای این نیروگاه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: مصرف گاز نیروگاه سیکل ترکیبی هم اکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته و وضعیت خوب شبکه گاز و عدم کاهش سرمای محسوس دما را از جمله دلایل کاهش مصرف گاز این نیروگاه دانست.

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با سه واحد بخار هر کدام با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و ۶ واحد گازی هر کدام با ظرفیت ۱۵۹ مگاوات حدود ۲ درصد برق کشور را تامین می کند و نقش به سزایی در تامین برق کشور دارد.

به گفته مرجان زاده نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان هزار و ۴۳۴ مگاوات ظرفیت نصب شده دارد .

نیروگاه سیکل‌ترکیبی شیروان واقع در استان خراسان‌شمالی شامل ۶ واحد گازی و سه واحد بخار است که از ابتدای مهرماه سال گذشته مدیریت آن به شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت واگذار شده است.

این نیروگاه از نظر بزرگی بعد از نیروگاه دماوند تهران و نکا در شمال، سومین نیروگاه بزرگ کشور است.

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شیروان واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی