کاربران فضای مجازی به درخواست های افراد ناشناس پاسخ ندهند


کاربران فضای مجازی به درخواست های  افراد ناشناس  پاسخ ندهند

کرج - ایرنا - رییس پلیس فتا البرز از کاربران فضای مجازی خواست با توجه به ترفند های مختلف کلاهبرداران به هیچ وجه به درخواست های افراد ناشناس در این فضا پاسخ نداده و توجه نکنند.

سرهنگ رسول جلیلیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری برای برداشت غیرمجاز از حساب بانکی ، برقراری تماس تلفنی و یا ارسال پیامک به کاربران است که باید در این زمینه هوشیار باشند.

وی اضافه کرد: کلاهبرداران در پوشش جشنواره ، مسابقه ، برنامه‌های مختلف صدا و سیما و امثال آن با کاربر تماس تلفنی برقرار کرده و با بیانی اغوا کننده، به روشی که کاربر متوجه نشود فرد را به پای دستگاه عابر بانک کشانده و اطلاعات بانکی و رمزهای او را دریافت و در فرصت مناسب اقدام به برداشت از حساب قربانی خود می‌کند.

جلیلیان افزود: کاربران برای پیشگیری از برداشت غیرمجاز از حساب بانکی ، به هیچ وجه اطلاعات حساب بانکی و رمزهای خود را در اختیار مجرمان قرارندهند.

وی گفت: برای جلوگیری ازهر گونه سوءاستفاده کاربران از پاسخ دادن به تماس های مشکوک خودداری کنند چرا که آن ها به هر طریقی سعی در خالی کردن حساب بانکی فرد مورد نظر را دارند.

جلیلیان یادآور شد: هموطنان می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت پلیس فتا اطلاع دهند.

پلیس فتا استان البرز در سال جاری تعدادی از افراد و باندهای کلاهبرداری در فضای مجازی را به دام انداخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه