الگوی بانکداری اسلامی در راستای توانمندسازی و تقویت توان افتصادی اقشار مختلف جامعه


الگوی بانکداری اسلامی در راستای توانمندسازی و تقویت توان افتصادی اقشار مختلف جامعه

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی گفت: این بانک قرض الحسنه از سوی نشریه بین المللی بانکر، به عنوان سومین بانک اسلامی برتر جهان معرفی شده است و ما تلاش کردیم که در راستای تقویت بنگاه‌های کوچک، رونق کسب و کار و حمایت از صنایع دانش بنیان، گام‌های موثری را برداریم و در این مسیر شاهد توفقیات موثری نیز بوده‌ایم.

وحید مرادنژاد، امروز دوشنبه ۲۲ آذر در نشست خبری با اشاره به چهاردهمین سالروز تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: قرض‌الحسنه یکی از سنت‌های نیکویی است که ریشه در شرع مقدس اسلام دارد و خداوند متعال در سوره‌های مبارکه بقره، مائده و حدید به این موضوع اشاره فرموده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران در ۲۲ آذر سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده است، ادامه داد: این بانک در حال حاضر با بیش از ۵۳۰ شعبه فعال در سراسر کشور در حال ارائه خدمت به هموطنان است.

مرادنژاد تصریح کرد: بانک مهر ایران با تأکید بر الگوی بانکداری اسلامی در راستای توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی اقشار مختلف مردم جامعه و همچنین تلاش برای فقرزدایی و رفع محرومیت‌های اقتصادی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار فعالیت می‌کند.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی افزود: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه‌های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، ازدواج، درمان و حمایت از مددجویان سازمان‌های حمایتی و سازمان‌های مردم نهاد از جمله خدمات این بانک است. همچنین پرداخت وام‌های قرض الحسنه به ۱۰.۵ میلیون نفر حاصل خدمات این بانک در طول ۱۴ سال فعالیت بوده است.

وی یادآور شد: در راستای توسعه بانکداری الکترونیک و تحقق بانکداری بدون کاغذ، بانک مهر ایران برنامه‌های اصلاح ساختار، الکترونیکی کردن عملیات اجرایی و ایجاد یک بانک تمام الکترونیکی را در دستور کار داشته و کارهای مختلفی در این حوزه انجام داده از جمله اتصال به سامانه ثبت احوال و احراز هویت بیومتریک، استفاده از پدهای امضای الکترونیکی و همچنین ارائه خدمات بانکداری نوین مانند افتتاح حساب و درخواست تسهیلات از طریق همراه بانک و احراز هویت غیرحضوری سجام در کنار سایر خدمات همراه‌بانک و اینترنت‌بانک فراهم شده است.

مرادنژاد بیان کرد: با این اقدامات همه عملیات بانکی در این بانک به صورت غیرحضوری و بدون استفاده از کاغذ قابل انجام است. این موارد نقش مؤثری در حفاظت از محیط زیست، حذف رفت و آمدهای غیر ضروری و تسریع در ارائه خدمات بانکی به مشتریان دارد.

وی ادامه داد: این بانک، تلاش خود را برای فقرزدایی، توانمندسازی گروه‌های هدف تحت پوشش نهادهای مختلف حمایتی و توجه به قشر کم درآمد جامعه، معطوف داشته و در این راستا، عملکردی موفق را رقم زده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان خراسان جنوبی در یک سال گذشته عملکرد موفقی را در رشد منابع قرض الحسنه بانکی داشته و در پایان سال قبل به رشد ۸۱ درصدی رسیده است.

مرادنژاد گفت: طی هشت ماه گذشته با تلاش گسترده کارکنان و کارشناسان این شبکه بانکی در استان خراسان جنوبی شاهد رشد ۵۴ درصدی منابع بودیم، یعنی طی این مدت به اندازه نصف ۱۴ سال گذشته، منابع جذب شده است.

وی، این موفقیت را نشان‌دهنده وجود امکان گسترش فعالیت‌های بانکداری اسلامی دانست و گفت: این بانک، گروه هدف مد نظر خود را، افراد کم بضاعت و تقویت نهادهای اجتماعی حامی محرومان و تلاش برای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی متناسب با شرایط و نیازهای جامعه قرار داده است.

تقویت بنگاه‌های کوچک، رونق کسب و کار و حمایت از صنایع دانش بنیان

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی با بیان اینکه این بانک قرض الحسنه از سوی نشریه بین المللی بانکر، به عنوان سومین بانک اسلامی برتر جهان معرفی شده است، گفت: ما تلاش کردیم که در راستای تقویت بنگاه‌های کوچک، رونق کسب و کار و حمایت از صنایع دانش بنیان، گام‌های موثری را برداریم و در این مسیر شاهد توفقیات موثری نیز بوده‌ایم.

مرادنژاد تصریح کرد: این بانک ۱۱ شعبه در شهرهای بیرجند، قاین، طبس، فردوس، نهبندان، بشرویه، اسدیه و حاجی آباد است و تاکنون توانسته است ۱۳۱.۹۷۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۲۰.۴۷۹ میلیارد ریال به مردم استان پرداخت کند؛ همچنین نزدیک به ۱۳۹۵ فقره تسهیلات کالاکارت به ارزش ۲۴۵ میلیارد ریال جهت تهیه کالاهای اساسی و جهیزیه در اختیار مردم استان خراسان جنوبی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تعداد ۶۰۴ فقره تسهیلات ازدواج به ارزش ۶۴۰ میلیارد ریال به جوانان استان پرداخت شده است، یادآور شد: تامین کمک هزینه تجهیز مسکن برای بیش از ۳۳ هزار نفر از مددجویان به اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال، احداث ۱۰۰ واحد مسکونی برای سیل زدگان استان‌های محروم، بیمه حوادث ۵۰۰ هزار خانه روستایی در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام، مشارکت بانک در بیمه حوادث ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار باب خانه روستایی، توزیع بیش از ۳۰۰ هزار قلم وسایل آموزشی و بهداشتی در مناطق محروم، ساخت و تجهیز خانه بهداشت در مناطق آسیب پذیر و کمتر برخوردار و اهدای کالا و تجهیزات پزشکی در مقابله با بیماری کرونا به دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های استان ها در طرح سلامت از دیگر خدمات عام المنفعه این بانک است.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نبود آموزش کافی در برخورد با فرزندان از مشکلات جامعه است