فرایند استخدامی و جذب پرستاران درگیر بروکراسی اداری نشود


فرایند استخدامی و جذب پرستاران درگیر بروکراسی اداری نشود

رئیس سازمان نظام پرستاری تبریز گفت: پرستاران صادقانه در راه مقابله با کرونا خدمت کرده و کرامت خودشان را نشان دادند و دیگر نیازی به امتحانات استخدامی برای این افراد وجود ندارد؛ از این رو نباید قانون جذب پرستاری، درگیر پیچ و خم‌های اداری شود.

محمد ارشدی در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه استانی، با بیان اینکه جهان با بحران کمبود پرستار مواجه است، اظهار کرد: تجربه مهاجرتی پرستاران نشانگر این موضوع است که تمامی کشورها به پرستار نیار دارند.

وی با اشاره به جایگاه پرستاران در نظام سلامت، ادامه داد: ۴۰ تا ۶۰ درصد حوزه سلامت را پرستاران تشکیل دادند این نشانگر اهمیت این افراد در جامعه است .

وی با بیان این‌که در حال حاضر با کمبود چهار هزار پرستار در سطح استان مواجه هستیم و همکاران پرستار ما جور این چهار هزار نفر را نیز می‌کشند، گفت: اگر چهار هزار نفر پرستار جذب سیستم شوند، تازه به استاندارد کشوری می‌رسیم؛ در حال حاضر همکاران ما در بیمارستان‌ها به صورت چند شیفت کاری فعالیت کرده و بی یاور هستند؛ البته حرف بسیاری زیادی در این خصوص شده ولی در عمل شاهد نیستیم.

وی گفت: در شرایط فعلی و مسیر لاک‌پشتی که طی می‌شود تا ۱۰ سال آینده نیز شرایط درست نمی شود؛ اما این روند به صورت جدی نیازمند اصلاح بوده و باید به صورت صریح و روشن اقدامات عملی جذب پرستار انجام شود .

ارشدی اظهار کرد: رویه مشخصی برای قانون ارتقای بهره‌وری تعریف شده و نیاز به بخش نامه‌های زیادی وجود ندارد، باید در اجرای صحیح این قانون تلاش‌های لازم را انجام دهیم تا فضایی فراهم شود که پرستاران با عزت و احترام خدمت کنند.

وی متذکر شد: ارتقای بهره وری، ساماندهی تبدیل وضعیت و فوق العاده خاص سه خواسته جامعه پرستاری است که باید ها قدم های عملیاتی و عینی آن اجرایی شود .

در پایان این مراسم از پرستاران نمونه استان تجلیل شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی