رشته‌های مورد نیاز پلیس کرمان با همکاری دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود


رشته‌های مورد نیاز پلیس کرمان با همکاری دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: رشته‌هایی که مورد نیاز پلیس کرمان است با همکاری دانشگاه‌ها ایجاد شده و می‌شود تا بتوانیم دانشجویانی پرورش‌یافته در این حوزه در دانشگاه‌های سطح استان داشته باشیم.

عبدالرضا ناظری، در نشست هم‌اندیشی پلیس و دانشگاه‌ها، ضمن تبریک هفته پژوهش بیان کرد: حضور رؤسای دانشگاه و اعلام آمادگی‌شان در عرصه تأمین نظم و امنیت با سلاح علم و دانش برای ما بسیار ارزشمند است.

وی افزود: به خود می‌بالیم که دانشگاه‌های علوم پزشکی همگی از تلاش نیروی انتظامی در اقدامات پیشگیری و مقابله‌ای در کنار مدافعان سلامت رضایت دارند. با عنایت فرمانده معظم کل قوا در چند روز گذشته ساختار نیروی انتظامی و ناجا با یکدیگر تبدیل و به فرماندهی انتظامی کل تبدیل شد.

وی در ادامه گفت: امروزه پلیس هوشمند، ظرفیت بالایی را ایجاد کرده و شاخصه اقتدار این نهاد در کل دنیا مبتنی بر دانش آن‌هاست و فقط سلاح نیست. ظرفیت عظیمی که در دانشگاه‌های استان وجود دارد بسیار کمک‌کننده در این حوزه است. طبق جایگاهی که کرمان در امنیت ملی و دانشگاه‌های دنیا دارد می‌توان بالاترین بستر نظم و امنیت برای پژوهش دانشجوها و اساتید را ایجاد کرد.

وی عنوان کرد: فرماندهی کل در ترکیب اقتدار با دانش و پژوهش تأکید دارد و ساختار جدید کل انتظامی کشور جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و اقدامات پژوهشی مبتنی بر نیازهای کرمان به ما کمک خواهد کرد.

ناظری با اشاره به اینکه ستاد نیروی انتظامی استان رتبه برتر در جشنواره مالک اشتر کشوری را به دست آورده گفت: یک همدلی خوبی میان این نهاد و دانشگاه‌های سراسر کشور شکل خواهد گرفت چرا که زیرساخت توسعه نظم و امنیت، پژوهش و دانش است.

ناظری تأکید کرد: ما با همکاری دانشگاهیان می‌توانیم نظریات علمی سطح بالایی داشته باشیم. ریشه بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی خارج از مرزهاست بنابراین توسعه علم و پژوهش محور اصلی در این حوزه است.

وی تصریح کرد: آرامش و بستر مناسبی که برای پژوهش فراهم شده است نتیجه مجاهدت‌های نیروی انتظامی کل کشور است. هیئت‌های اندیشه‌ورزی و اندیشکده پلیس که در دفتر تحقیقات کرمان قرار است تولید علم و دانش تخصصی در جهت حل مسائل جامعه داشته باشند. سازمان‌ و نهادهایی که در این حوزه همکاری داشته و نقش اساسی دارند عضو هیئت اندیشه‌ورز می‌شوند و مسائل را مطرح می‌کنند.

وی اضافه کرد: راه حل این مسائل و طرحهای تحقیقاتی به محل مورد اشاره ارجاع داده شده و برای حل آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود. رشته‌هایی که مورد نیاز پلیس کرمان است با همکاری دانشگاه‌ها ایجاد شده و می‌شود تا بتوانیم دانشجویان پرورش‌یافته در این حوزه در دانشگاه‌های سطح استان داشته باشیم.


شایان ذکر است در پایان این نشست تفاهم‌نامه‌ای به جهت همکاری نیروی انتظامی و دانشگاه‌های استان منعقد گردید.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا