سه واحد آموزشی در ساوه تا دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود


سه واحد آموزشی در ساوه تا دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود

ساوه - ایرنا- رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوه گفت: سه واحد آموزشی در این شهرستان تا دهه فجر امسال با مشارکت خیران تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

«ابراهیم فراشیانی» روز سه‌شنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی مدرسه ۶ کلاسه شهرک فجر ساوه، افزود: یکی از این مدارس در شهرک حاشیه‌نشین عباس‌آباد با پوشش جمعیتی ۳۰۰ دانش‌آموز است و با راه‌اندازی آن دیگر نیازی نیست که دانش‌آموزان برای تعلیم و تربیت به سایر نقاط شهری بروند.

وی بیان کرد: مدرسه سلمان فارسی در بلوار سید جمال الدین اسدآبادی و یک واحد آموزشی در میدان سرداران ساوه نیز از دیگر طرح های در دست ساخت است که با همراهی خیران دنبال شده و امسال به سرانه آموزشی ساوه می‌پیوندد.

رئیس اداره آموزش و پرورش ساوه گفت: ساخت مدرسه ۶ کلاسه شهرک فجر با کمک ۲ خیر آغاز شد.

فراشیانی یادآور شد: از سوی خیران برای ساخت این مدرسه تعهد تامین ۲۰ میلیارد ریال داده شده و در کنار آن از منابع دولتی هم برای تکمیل و تجهیز بهره گرفته می‌شود.

فراشیانی گفت: این مدرسه در زمینی به وسعت ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع با ۶ کلاس درس ساخته می‌شود و از آنجا که در شهرک فجر شاهد تراکم جمعیتی و رشد شمار دانش آموزان هستیم، ساخت این واحد آموزشی می‌تواند بسیاری از کاستی های آینده در حوزه فضاهای آموزشی منطقه را برطرف کند.

سرپرست فرمانداری ساوه نیز در این آئین از خانواده خیران مدرسه‌ساز به خصوص ۲ خانواده‌ای که اعتبار مورد نیاز مدرسه شهرک فجر را تامین کردند، قدردانی کرد و این اقدامات را باقیات و صالحات دانست.

«مهدی الیاسی» افزود: ماهیت صنعتی شهر ساوه و روند رو به رشد مهاجرت و جمعیت آن ایجاب می‌کند که در زمینه توسعه فضاهای آموزشی برای پاسخگویی به نیازهای آینده از همه ظرفیت‌ها به خصوص افراد نیکوکار استفاده شود.

وی اظهار داشت: سرانه فضاهای آموزشی شهر ساوه متناسب با رشد جمعیت دانش‌آموزان نیست و در این زمینه در کنار استفاده از منابع و اعتبارات دولتی و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی نیاز به مساعدت جامعه خیران مدرسه‌ساز است.

زمین مورد نیاز برای ساخت مدرسه شهرک فجر ساوه از سوی اداره راه و شهرسازی این شهرستان تامین شده است.

در شهرستان ساوه ۵۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟