هفت طرح پژوهشی در دانشگاه دریایی خرمشهر در حال اجرا است


هفت طرح پژوهشی در دانشگاه دریایی خرمشهر در حال اجرا است

آبادان - ایرنا - معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: هفت طرح پژوهشی در زمینه نانو، فناوری و مدل سازی،استفاده از افزودنی‌های طبیعی و مصنوعی در این دانشگاه در حال اجرا است.

حسین ذوالقرنین سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: "شناسایی و به کارگیری روش نوین تثبیت فلزات سنگین در خاک‌های آلوده" با مشارکت پالایشگاه نفت آبادان، امکان‌ سنجی کاهش هزینه‌های شرکت توزیع نیروی برق خوزستان ، تاریخ شفاهی نقش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در دوران دفاع مقدس و شناسایی ظرفیت های توسعه گردشگری ساحلی در استان خوزستان از جمله طرح‌های پژوهشی در دست در این دانشگاه می باشند.

وی از ۲ طرح نانو مالچ طبیعی برای تثبیت خاک کانون ریزگردها تهیه شده از مزارع خوزستان و نانو نوین سبز برای حذف و کاهش خوردگی صنعتی با مشارکت شرکت بهره برداری آبیاری کرخه و شاوور به عنوان مهمترین طرح‌های پژوهشی این دانشگاه نام برد و گفت: طرح نانو ذرات دریایی اکسید فلزی بر پایه منیزیم برای درمان سرطان ریه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این دانشگاه اجرا شده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به اجرای طرح بهبود عملکرد مبدل‌های حرارتی نیروگاه‌ها و سدها با مشارکت سازمان آب و برق خوزستان و طرح عایق‌های پایه نانو در شناورها و کشتی‌های تجاری با مشارکت وزارت دفاع و نیروهای مسلح نیز اشاره کرد و اظهار داشت:۲ طرح پژوهشی این دانشگاه از سوی وزارت علوم پذیرفته شدند.

وی یکی از این طرح ها را "امکان سنجی استفاده از نانو تثبیت کننده بر پایه نانوسلیس برای تثبیت خاک" توسط دکتر فوائد بوعذار عنوان کرد و گفت: طرح تهیه اطلاعات مکانی و توصیفی خطوط انتقال آب و امکان سنجی ایجاد بانک اطلاعات نیز که توسط دکتر حسین محمدعسکری اجرا شده از سوی وزارت علوم پذیرفته شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به تجلیل پژوهشگران برتر این دانشگاه اشاره کرد و گفت: به منظور تجلیل از پژوهشگران این هفته ۹ نفر از پژوهشگران برتر از دانشکده‌های مختلف این دانشگاه به صورت مجازی تجلیل شدند.

ذوالقرنین با اشاره به تهیه ۲ دستگاه هایتک از سوی این دانشگاه گفت:با تهیه این دستگاه که در طرح های پزوهشی و علمی کار برد دارد ضمن افزایش کیفیت و کمیت کار ، توان پژوهشی دانشگاه نیز افزایش می یابد.

وی برگزاری دوره‌های مهارت آموزی و اشتغال دانشجویی را یادآور شد و گفت: از سال ۹۶ تا سال ۹۹ ضمن برگزاری دوره های مهارت آموزی ،اشتغال دانشجویان نیز رصد شده و ۲۱ نفر از دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در شرکت کشتی سازی بحرکان و واحد پتروشیمی و کشاورزی عصرنو شرق آسیا مشغول به کار شدند.

ذوالقرنین افزود: در این راستا تعداد مراکز تخصصی مهارت افزایی از جمله مرکز ارتقای شایستگی حرفه ای دانشجویان و مرکز مدیریت مهارت آموزش و مشاوره داخلی تجهیز و راه اندازی شدند.

دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر هر ساله به عنوان دبیرخانه ستاد برگزاری هفته پژوهشی در شهرهای آبادان و خرمشهر تعیین می‌شود. ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر مشغول به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی