581 یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در استان بوشهر برگزار می‌شود


581 یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در استان بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از مجموع 40 هزار یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز با عنوان لاله‌های روشن درکشور 581 برنامه در شهرستان‌ها و مناطق این استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی موحدی روز سه‌شنبه در سومین یادواره ۱۱۰ شهید فرهنگی و ۴۷۱ شهید دانش‌آموز استان بوشهر در دبیرستان شهید مطهری بوشهر افزود: در ۲ سال گذشته با وجود تعطیلی آموزش حضوری به دلیل شرایط کرونایی، اما یادواره‌های شهدا تعطیل نشدند و حتی با حداقل تعداد دانش‌آموز، چراغ این یادواره‌ها روشن ماند.

وی با اشاره به آیه قرآنی در مورد زنده بودن شهدا اظهار کرد: اینکه افراد به صورت خودجوش و بر اساس اختیار و علاقه، عَلَم یادواره شهدا را برپا می‌کنند خود نشانه و برهانی بر زنده بودن شهید است.

موحدی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور مکمل یادواره‌های شهدا هستند، ادامه داد: دانش‌آموزان با حضور در مناطق جنگی، با جانفشانی و ایثارگری‌های رزمندگان آشنا می‌شوند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش استان بوشهر همیشه در صراط شهدا بوده است و از این پس نیز استوارتر و هدفمندتر این راه را ادامه می‌دهیم.

موحدی عنوان کرد: معتقدیم در کنار آموزش، باید فعالیت‌های تربیتی و پرورشی انجام شود تا دانش‌آموزان به مصونیت معنوی و فکری برسند که برگزاری لاله‌های روشن یکی از مهمترین فعالیت‌های تربیتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: تقدیم ۴۰ هزار شهید فرهنگی و دانش آموز سند افتخار دستگاه تعلیم و تربیت است و بر اساس آن می‌توان ادعا کرد آموزش و پرورش همواره در رکاب جمهوری اسلامی بوده است.

وی افزود: دانش‌آموز شهید علی لندی پور که جان خود را فدای ناموس کرد، آخرین برگ از این دفتر پرافتخار و محصول تربیت در تراز انقلاب اسلامی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وضعیت ذخایر خوب است/ افزایش 42 درصدی صید میگو در آب‌های بوشهر