سند جامع پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد تدوین شد 


سند جامع پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد تدوین شد 

یاسوج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سند جامع پدافند غیرعامل این استان تهیه، تدوین و  آماده سازی شده است. 

به گزارش ایرنا، سید جواد هاشمی روز چهارشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این سند نقشه راه امنیت حیاتی استان بوده و به زودی نیز رونمایی و ابلاغ می شود.

وی افزود: بر اساس این سند مراکز پرخطر در کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله هر چه بهتر و سریعتر با هرگونه حوادث احتمالی شناسایی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این سند نقشه راهی است که در پیش بینی و پیشگیری از آسیب پذیری ‌ها، افزایش ضریب پایداری امنیت مردم و مصون ماندن سرمایه های استان نقش مؤثری دارد.

هاشمی عنوان کرد: برنامه‌ های طراحی شده در این سند باید عملیاتی شوند که نیازمند همکاری و مشارکت دستگاه ‌های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سند جامع پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد امسال وارد فاز عملیاتی می شود، ابراز داشت: آمادگی هر چه بیشتر دستگاه های اجرایی استان برای اجرای کامل این سند با محوریت مردم ضروری است.

هاشمی گفت: موضوع مهم شتاب بخشی در تکمیل طرح های پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه جدی متولیان امر و مدیران اجرایی این استان باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بمنظور تدوین این سند اقدام هایی سازنده در زمینه شناسایی تهدیدها، نقاط آسیب پذیر و صیانت از سرمایه‌ های حیاتی استان در حوزه پدافند غیرعامل لحاظ شده است.

عباس بهشتی رو اظهار داشت: دستگاه ‌های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای تهیه، تدوین و آماده سازی این سند تعامل مطلوبی داشته اند.

وی افزود: بر اساس این سند زیرساخت‌ ها و ظرفیت ‌های کهگیلویه و بویراحمد در حوزه پدافند غیرعامل شناسایی، طبقه بندی و برای مصون ماندن از هرگونه خطر احتمالی برنامه های پیشگیرانه و مقابله ای طراحی شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طبق ساختار جدید پدافند غیرعامل این استان دستگاه های اجرایی مرتبط به ۶۴ مورد، کارگروه ها از ۹ به ۱۱ مورد و قرارگاه ها نیز از ۲ به چهار مورد افزایش یافته است.

بهشتی رو عنوان کرد: این ساختار جدید به دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده و نشست های استانی و شهرستانی نیز بر اساس آن و به طور ماهانه برگزار می شود.

وی ابراز داشت: سند جامع پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد در آینده ای نزدیک برای عملیاتی شدن به دستگاه های اجرایی این استان ابلاغ خواهد شد.

پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی بوده و به مجموع اقدام هایی اطلاق می‌ شود که به جنگ‌ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌ توان از وارد شدن خسارت های مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده یا میزان این خسارت ها و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌ پذیری هنگام بروز بحران بدون استفاده از اقدام های نظامی و تنها با بهره‌ گیری از فعالیت‌ های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

60 درصد بیماران بستری مبتلا به کرونا در گچساران واکسن نزده ها هستند