دعوت ناسا برای تماشای مجازی پرتاب Next Cargo


دعوت ناسا برای تماشای مجازی پرتاب Next Cargo

ناسا اعلام کرده علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای مجازی پرتاب Next Cargo در سایت این آژانس فضایی ثبت نام کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از nasa، اسپیس ایکس ارائه دهنده پرتاب محموله تجاری ناسا ساعت ۵:۰۶ صبح سه شنبه ۲۱ دسامبر به وقت شرقی برای پرتاب بیست و چهارمین مأموریت خدمات بازرگانی تجاری خود به ایستگاه فضایی بین المللی آماده می‌شود. لیفت آف از مجتمع پرتاب ۳۹A در مرکز فضایی کندی آژانس در فلوریدا خواهد بود. فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس تجهیزات جدیدی را برای خدمه بین المللی با خود حمل خواهد کرد. پوشش زنده در تلویزیون ناسا و وب سایت آژانس پخش خواهد شد.

دعوت ناسا برای تماشای مجازی پرتاب Next Cargo

این محموله ارزش ۶۵۰۰ پوندی دارد و فضاپیما شامل انواع تحقیقات مانند مطالعه رشد کریستال پروتئین است. این کریستال می‌تواند نحوه تحویل دارو‌های درمان سرطان به بیماران را بهبود بخشد. همچنین شامل یک چاپگر زیستی دستی برای چاپ مستقیم بافت روی زخم‌ها و بهبود سریعتر آن است. همچنین به‌عنوان بخشی از برنامه SPOCS و تحقیقی از سازندگان درباره کارایی مواد شوینده در ریزگرانش عمل می‌کند.

دعوت ناسا برای تماشای مجازی پرتاب Next Cargo

حدود ۱۲ دقیقه پس از پرتاب، دراگون از مرحله دوم موشک فالکون ۹ جدا می‌شود و مجموعه‌ای از پرتاب‌های رانشگر را برای رسیدن به ایستگاه فضایی آغاز می‌کند. ورود به ایستگاه برای چهارشنبه، ۲۲ دسامبر برنامه ریزی شده است. دراگون به طور مستقل به بندر رو به جلو ماژول هارمونی ایستگاه متصل می‌شود و فضانوردان ناسا راجا چاری و توماس مارشبرن عملیات نظارت را انجام می‌دهند. انتظار می‌رود این فضاپیما قبل از بازگشت به زمین با تحقیقات و محموله‌های بازگردانده شده در سواحل فلوریدا، حدود یک ماه به پایگاه مداری متصل بماند.

بیشتر بخوانید

طولانی‌ترین ماموریت فضایی یک زن به ثبت رسید

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان