گرانی‌های امروز با تحلیل اقتصادی و قواعد ارزی سازگار نیست


گرانی‌های امروز با تحلیل اقتصادی و قواعد ارزی سازگار نیست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به گرانی‌های اخیر در بازار گفت: برخی کالاها که تولید داخل است و گرانی‌هایی که امروز شاهدیم با تحلیل‌های اقتصادی و قواعد ارزی و بازاری ما سازگار نیست.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه همدان افزود: در حال حاضر ارز گرانتر نشده و وضعیت پارسال را داریم ولی متاسفانه گرانی ها اتفاق افتاده که نیازمند نظارت است.

وی ادامه داد: برخی از کالاها تولید داخل است و به تحریم ارتباط ندارد باید نظارت بیشتری شود و با خلل در بازار و سوء استفاده‌ها برخورد شود.

شعبانی همچنین با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان، آن را آغازی برای رسیدگی به مطالبات معلمان دانست و بیان کرد: بهتر است نمایندگانی ز معلمان انتخاب شوند و مسائل مد نظر خود را با قانونگذاران مطرح کنند، پایه‌های آموزشی کشور در آموزش و پرورش رقم می‌خورد و طبیعتا باید حمایت شود.

امام جمعه همدان ادامه داد: ارتقاء منزلت اجتماعی معلمان نیز مورد توجه است و همه باید تلاش کنیم ارج و قرب و منزلت اجتماعی معلمان افزایش یابد، کشور باید قوی شود و نظام آموزشی و تربیتی می‌تواند به قدرتمند شدن کشور کمک کند.

شعبانی اضافه کرد: مطالبات معلمان با فرهیختگی همراه بود و باید معلمان توجه کنند خواسته‌هایشان به سمت و سوی سیاسی نرود.

وی همچنین با اشاره به اظهارات بی ضابطه یکی از گویندگان نماز جمعه درباره اهل بیت (ع) گفت: حب اهل بیت (ع) محور ایمان و وحدت است و صرف عذرخواهی کافی نیست و با صحبت‌های خلاف وحدت باید برخورد شود، خطای یک نفر نیز به پای تمام برادران اهل سنت نباید نوشته شود.

شعبانی به خطبه فدک نیز اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا (س) در فدک وکلا و کشاورزانی داشتند که سالیانه چندین هزار دینار درآمد از کشاورزی این منطقه به‌دست می‌آمد که حضرت زهرا (س) بین فقرا تقسیم می‌کردند، فدک را پیامبر (ص) به دخترشان هبه کرده بودند اما ۱۰ روز از رحلت پیامبر گذشته بود که خلیفه افرادی را به فدک که روستایی آباد بود فرستاد و وکلای حضرت زهرا را اخراج و فدک را غصب کردند.

وی گفت: پیامبر پیش از رحلت نسبت به فتنه‌ها هشدار داده بودند، حضرت زهرا در خطبه فدکیه مطالب مهمی را به صورت شیوا و بلیغ بیان می‌کنند اما رخوت و سکوت افرادی را که در کنار پیامبر شمشیر می‌زدندگرفته بود.

شعبانی ادامه داد: اولین مسئله‌ای که حضرت زهرا در خطبه فدک مطرح کردند توحید الهی است در این خطبه، شهادت به رسالت پیامبر دادند تا نقش پیامبر را در نجات از جاهلیت عمیق عربستان نشان دهند تا جامعه به علم و حکمت برسد، سپس با اهل مجلس یعنی مهاجر و انصار صحبت کردند اشاره به نقش مردم در پیشبرد اهداف داشتند، مردم را حاملان وحی الهی خواندند، اشاره به این کردند که اگر مردم در هر دوره پیامبر همراهی نمی‌کردند آن پیامبر در ماموریت خود موفق نمی‌شد.

امام جمعه همدان اضافه کرد: حضرت زهرا در این خطبه به نقش برجسته انصار و مهاجر اشاره می کنند که پیامبر را یاری کردند و اشاره دارند خدا ایمان برای نجات از شرک، زکات برای افزایش رزق جامعه، نماز برای کاهش غرور، روزه برای افزایش اخلاص، حج برای تقویت دین، اطاعت از ما برای انسجام جامعه اسلامی و امامت را برای برطرف کردن اختلاف از جامعه واجب کرده است.

شعبانی تصریح کرد: ۱۴۰۰ سال است جامعه اسلامی دچار اختلاف است،چون آنروز در مسجد تذکر حضرت زهرا جدی گرفته نشد که علی (ع) اگر خانه نشین شود اختلاف به وجود می آید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلاوت ترتیل صفحه 288 قرآن باصدای منشاوی+صوت و متن آیات