برگزاری مراسم شب یلدا و جشن‌های عروسی در قزوین ممنوع شد


برگزاری مراسم شب یلدا و جشن‌های عروسی در قزوین ممنوع شد

قزوین –ایرنا - رئیس اتحادیه صنف چلوکبابی و تالارهای پذیرایی شهرستان قزوین گفت : با توجه به سوگواری ایام فاطمیه، برگزاری هرگونه مراسم  شب یلدا، جشن‌های عروسی، مهمانی، تولد و موسیقی زنده در واحدهای صنفی رسته‌های تالار، رستوران، چایخانه‌های سنتی و سفره خانه‌ها ممنوع است.

رضا عسگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه با جلسه برگزار شده با پلیس اماکن استان قرار شد تمام واحدهای صنفی که تحت پوشش میراث فرهنگی و اتحادیه صنف چلوکبابی قزوین هستند به هیچ عنوان برنامه زنده شب یلدا نداشته باشند.

وی گفتت:کسانی که می خواهند از فضای تالارها و رستوران ها در این شب برای صرف غذا استفاده کنند مانعی وجود ندارد ولی برگزاری مراسم شادی و جشن و برنامه زنده موسیقی مجاز نیست.

این مسوول افزود:با افرادی که در باغ های خصوصی و غیرمجاز مراسمی را در این شب برگزار کنند برخورد می شود و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: در این شب ما طرح گشت و بازرسی از واحدهای پذیرایی و تالارها را در دستور کار داریم و با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

عسگری خاطرنشان ساخت: ما این موضوع را به صورت مکتوب و مجازی به همه واحدهای صنفی شهرستان اطلاع رسانی کرده ایم و امیدواریم شاهد رعایت دستورالعمل های ابلاغی در این زمینه باشیم.

وی گفت: خوشبختانه همیشه واحدهای صنفی استان با ما همکاری لازم را داشته اند که در دوره شیوع کرونا نیز همکاری خوب آنها را شاهد بودیم.

عسگری اضافه کرد: دارندگان باغ های شخصی و خصوصی فاقد پروانه در شهرستان نیز شناسایی شده اند و اگر مراسمی برگزار کنند در آن شب ورود کرده و مراسم آنها نیز لغو خواهد شد.

۲۰ تالار پذیرایی در قزوین مجوز فعالیت دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟