ذخیره خون استان اصفهان 4 روز است / مشارکت 3 درصدی بانوان در اهدای خون


ذخیره خون استان اصفهان 4 روز است / مشارکت 3 درصدی بانوان در اهدای خون

مدیر روابط عمومی اداره‌کل انتقال خون استان اصفهان ذخیره خون استان را 4 روز اعلام کرد و گفت: اکنون به تمام گروه‌های خونی احتیاج داریم، اما به گروه‌های خونی O منفی، O مثبت، A مثبت و B منفی بیشتر از سایر گروه‌های خونی نیاز داریم.  

لطفعلی جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اکنون ذخیره خون استان اصفهان ۴ روز است که در حالت بحرانی نیست، اما وضعیت مطلوب هم نیست و ذخیره خون استان باید بیش از ۷ روز باشد تا بتوانیم پاسخگوی مراکز درمانی و بیماران باشیم.

وی بابیان اینکه اکنون به تمام گروه‌های خونی احتیاج داریم، گفت: با این‌وجود به گروه‌های خونی O منفی، O مثبت، A مثبت و B منفی بیشتر از سایر گروه‌های خونی نیاز داریم.

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان از اهداکنندگان خون درخواست کرد با مراجعه به مراکز انتقال خون، بیماران و نیازمندان خون را یاری کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه در استان اصفهان جمعیت اهداکنندگان بانو نسبت به میانگین کشوری و دنیا پایین است، از بانوان دعوت می‌کنیم همان‌گونه که در همه امور اجتماعی و به‌ویژه اقدامات خیرخواهانه مشارکت فعالی دارند، در امر اهدای خون نیز مشارکت داشته باشند و خون خود را اهدا کنند.

وی به اهداکنندگان خون خواست نگرانی بابت ابتلا به کرونا در مراکز اهدای خون نداشته باشند و تأکید کرد: مراکز انتقال خون کاملاً استریل شده است و همکاران ما تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به‌طورجدی رعایت می‌کنند، لوازم یک‌بارمصرف است و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

جعفری همچنین به نگرانی بانوان از کم‌خونی با اهدای خون اشاره و تصریح کرد: در مراکز انتقال خون پزشک و مشاوره حضور دارند و متقاضیان اهدای خون معاینه و تست هموگلوبین از آن‌ها گرفته می‌شود، بنابراین اگر کم‌خون باشند پزشک توصیه می‌کند اهدای خون نکنند و از قرص آهن استفاده کنند؛ اما اگر مشکلی نداشته باشند از آن‌ها خون‌گیری می‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل انتقال خون استان مشارکت کنونی بانوان اصفهانی در اهدای خون را ۳ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: ۹۷ درصد از اهداکنندگان مردان هستند، درحالی‌که در برخی کشورها حتی زنان بیش از ۵۰ درصد از اهداکنندگان خون را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تجربه‌ای سخت و گران