تفرقه ابزار دست‌اندازی استعمارگران بر کشورها است


تفرقه ابزار دست‌اندازی استعمارگران بر کشورها است

نوشهر - ایرنا - نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت تفرقه شناسی در شرایط حاضر تاکید کرد و گفت: تفرقه ابزار دست‌اندازی استعمارگران بر کشورها است.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی روز شنبه در همایش وحدت حوزه دانشگاه در چالوس افزود : امروز دست بسیاری از کشورهای استعمارگر در ایجاد تفرقه با به کار گیری خشونت و افراط گری برای تسلط بر کشورهای دنیا بویژه اسلامی آشکار شده است.

وی گفت : صهیونیست ها ، فراماسون ها و شیاطین عامل تفرقه در دنیا هستند و امروز برای شناخت و مقابله با توطئه های دشمنان نیاز به تفرقه شناسی و با بررسی تاریخ تفرقه ها، چگونگی آغاز و افراد دخیل آنها در حوزه ها و دانشگاهها داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران به نقش حوزه و دانشگاه در ارتقای وحدت در جامعه اشاره کرد و تصریح کرد: وحدت بین دو قطب علمی و فرهنگی از اهمیت بسیاری برخوردار است و هم گرایی و یا تفرقه بین حوزه و دانشگاه علاوه بر تسری بین آنها سر ریز آن نیز جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی از شهید مفتح به عنوان پیشگام وحدت بین حوزه و دانشگاه یاد کرد و اظهار داشت: وی با شناخت دقیقی از حوزه و دانشگاه داشت با چاپ نخستین مقاله و همچنین برگزاری نخستین همایش وحدت بین حوزه و دانشگاه اقدامات موثری در این زمینه برداشت.

محمدی لائینی به جایگاه این همایش ها در ارتقای وحدت در جامعه اشاره کرد و گفت: این نشست ها برکات زیادی برخوردار است و علاوه بر نزدیکی عاطفی و معرفتی که به همراه دارد بسیاری از بدبینی ها با شناخت بیشتر تغییر کرده و توطئه دشمنان خنثی می شود.

وی با اشاره به همزمانی روز جهانی عاری از خشونت و افراط گری با روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: تفرقه اختلاف و جنگ مظهر خشونت و نشات گرفته از افراط گرایی ها می باشد و ما می توانیم با تلاش خود مقدمات جهانی عاری از خشونت که با حضور قائم آل محمد محقق خواهد شد حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار این که دنیا امروز مبتلا به خشونت است ، تصریح کرد: خداوند، امامت اهل بیت(ع) را در برابر تفرقه و موجب امنیت و ایمنی انسان ها قرار داد و حضرت زهرا (س) نیز نخستین منادی وحدت و تببین کننده مبارزه کنندگان با کانون تفرقه شد.

وی با تحسین هوشیاری مردم ایران در مواجهه با فتنه های تفرقه آمیز ، افزود : با هوشیاری مردم و علمای دینی اقدامات عاملان انگلیسی و امریکایی در لوای عالم نمای شیعی و سنی خنثی می شود و این موضوع بخوبی در چند روز گذشته در استان گلستان خودنمایی کرد که بیانگر وحدت و زندگی مسالمت آمیز اقوام و پیروان مذاهب در کشور است.

محمدی لائینی به اهمیت وحدت در ارتقای علمی و فرهنگی دانشگاه و حوزه اشاره کرد و خواستار تسری بیشتر وحدت حوزه و دانشگاه از اساتید به سطوح دانشجویان دانشگاهها و طلاب در حوزه های عملیه شد.

در پایان این همایش از تعدادی از خانواده شهدا و پژوهشگران برتر منطقه قدردانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز