مردمی کردن فعالیت های قرآنی را در دستور کار داریم


مردمی کردن فعالیت های قرآنی را در دستور کار داریم

اسماعیلی با تاکید براینکه مردمی کردن فعالیت های قرآنی را در دستور کار داریم، گفت: تسهیل گری امر مردمی سازی قرآن را پیگیر هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محمد مهدی اسماعیلی» امروز( ۲۵آذر )در آئین اختتامیه مرحله نهایی شانزدهمین جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی کشور در مصلی نمازجمعه شهرستان قائم شهر با بیان اینکه حضرت زهرا(س) مهمترین نقطه وحدت شیعه و سنی است، اظهار کرد: هیچ مسلمانی در دنیا نیست که عرض ارادت به ساحت این بانوی بزرگوار اسلام نداشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج فرهنگ قرآنی که به مدد این جشنواره قرآنی درحال رخ دادن است زاشایسته تقدیر دانست و گفت: در تاریخ اسلام که دشمنان قسم خورده پیامبر اسلام(ص) حوالی شب در کنار منزل ایشان حاضر می شدند تا صدای تلاوت رسول خدا(ص) را گوش جان بسپارند، عظمت قرآن در جان آدم رسوخ و نفوذ می کند حتی اگر در دنیای جهالت بسر ببرد.

اسماعیلی با تاکید براینکه افتخار می کند لیاقت این را داشته باشد که خدمت گذار و خادم قرآن لقب بگیرد، افزود: برگزار کنندگان جشنواره تلاوت مجلسی حاملان قرآن هستند

وی با بیان اینکه بزرگارین معلم قرآنی مقام معظم رهبری است، اذعان کرد: کرونا هم نتوانست محافل قرآنی دفتر رهبری را به چالش بکشد.

اسماعیلی با بیان اینکه بالای ۱۱۰ میلیون ایرانی واکسینه شدن، اظهار امیدواری کرد: به زودی محدودیت های کرونایی با رعایت بهداشت و واکسینه شدن تمامی مردم، محافل قرآنی کشور با قوت و با حضور گسترده مردم برگزار شود.

وی با بیان اینکه از ماموریت های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است، گفت: با همه وجود قرآن را سرلوحه همه اقدامات این وزارتخانه قرار داده ایم.

اسماعیلی با تاکید براینکه مردمی کردن فعالیت های قرآنی را در دستور کار داریم، افزود: تسهیل گری امر مردمی سازی قرآن را پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه به شکل گیری محافل قرآنی کمک خواهیم کرد، گفت: چراکه ترویج فرهنگ نورانی قرآنی جامعه را از گزند آسیب های اجتماعی و توطئه های دشمنان اسلام مصون می کند.

اسماعیلی با بیان اینکه وظیفه دولت دینی تسهیل اقدامات در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است، اظهار کرد: در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خدمت توسعه مردمی شدن فعالیت های قرآنی هستیم.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روز ملی ایمنی حمل و نقل، یادآور مسئولیت اجتماعی همگانی با مشارکت مردم