لزوم هماهنگی با عالم هستی در عبادت الهی


لزوم هماهنگی با عالم هستی در عبادت الهی

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: انسان باید در زندگی و عبادت الهی با عالم هستی هماهنگ باشد کسی که به عبادت الهی نمی پردازد در حال خسارت عظیم است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین انصاریان، استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد رسول اکرم(ص) به سخنرانی پرداخته و با استناد به آیات و احادیث درخصوص عبادت گفت : هیچ گنجی در عالم هستی با ارزش تر از عبادت نیست و هیچ گنجی سودش همانند عبادت نخواهد بود.


استاد اخلاق با استناد به آیاتی از قرآن کریم ادامه داد: زمانی که می خواهید جهان را با عبادت تعریف کنید باید در متن قرآن مجید جست و جو کرد، چراکه این کتاب آسمانی برای انسان بسیار سود دارد و موجب معرفت به پروردگار و اضافه شدن آگاهی انسان به عالم خلقت و خود می‌شود.


استاد حوزه علمیه با اشاره به فرمایشات رسول اکرم (ص) ادامه داد: اگر امت من نسبت به ۴۰ مسئله که شامل خداوند ،پیامبر اکرم (ص) ، اهل بیت (ع) آشنایی داشته باشد در روز قیامت همانند فقیه مشهور می‌شود و اصلا به دوزخ نمی رود.

حجت الاسلام انصاریان گفت: تمامی موجودات از زمان خلقت در عبادت اجباری و یکسان هستند اما پروردگار خواست که انسان با هماهنگی کل عالم در مدار عبادت اختیاری قرار گیرد، این عبادت اختیاری شامل نماز خواندن، روزه گرفتن و گناه نکردن است البته شکر فقط نباید زبانی باشد بلکه باید شکر عملی نیز صورت بگیرد.


وی با استناد به سوره رعد گفت : در عبادت باید هماهنگ با عالم هستی بود، فردی که هماهنگ عمل کرده است، در روز قیامت وارد بهشت می‌شود و تمامی فرشتگان از همه طرف به زیارت این بنده صالح می آیند و بر او سلام می فرستند، این نوع استقبال فقط به خاطر ایستادگی مومن در عبادت و هماهنگی با جهان هستی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که از خدا ، پیامبر (ص) ، عبادت و نماز خواندن بیگانه بوده اند در روز قیامت شفاعت شفاعت کنندگان به آنها نخواهد رسید، چرا که از پرونده معرفتی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) خارج هستند و شناخته شده نیستند، در مجموع افرادی که عبادت نمی کنند در دنیا و آخرتشان خیلی ضرر می کنند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی