عملیات گاز رسانی به روستاهای خاش آغاز شد


عملیات گاز رسانی به روستاهای خاش آغاز شد

نماینده مردم خاش، تفتان، میرجاوه و بخش‌های کورین و نصرت‌آباد زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به شهر اسماعیل آباد و 93 روستای بخش های مرکزی و پشتکوه شهرستان خاش(با توجه به مسیر خط، افزایش تعداد روستاهای دو بخش، تا 115 روستا در نظر گرفته شده است) آغاز گردید.

اسماعیل حسین زهی در گفت و گو با ایسنا افزود: این پروژه به طول ۴٠٠ کیلومتر خط شبکه، ۳۶۰ کیلومتر لوله پلی اتیلن،۶۰ کیلومتر لوله فولادی، ایجاد پنج ایستگاه تغذیه(بخش پشتکوه ۱۵۰ کیلومتر خط لوله گذاری ،۲ ایستگاه تغذیه)و اعتباری بالغ بر ٣٠٠ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی شبکه‌ گذاری گاز در شهر خاش به متراژ ۳۹۱ کیلومتر به پایان رسیده و با نصب علمک طی هفته های آتی شبکه آماده تزریق گاز است و از ابتدای سال آینده گازرسانی انجام خواهد شد.

گفتنی است طرح ضربتی گازرسانی به شهرهای خاش، میرجاوه و روستاهای تابعه این دو شهرستان با ۲۸۳ کیلومتر لوله گذاری در سه فاز توسط شرکت گاز استان فارس در حال انجام است و با تکمیل فاز نخست این طرح بیش از ۱۵هزار مشترک در شهر خاش از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

همچنین با اجرای کامل فاز نخست و نصب ایستگاه و اتمام عملیات شبکه گذاری، کارخانه سیمان خاش نیز به شبکه گاز شهری متصل‌ می‌شود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

محکومیت اقدامات وحدت شکن دشمن در سراوان از سوی علما و سران طوایف