سامانه بارشی آذربایجان غربی را فرا می گیرد


سامانه بارشی آذربایجان غربی را فرا می گیرد

ارومیه-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: سامانه بارشی فعالی از فردا، دوشنبه وارد استان می شود که همراه با بارش برف و باران است.

مهدی کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان، بارش برف و باران همراه با ورزش باد گاهی شدید از روز دوشنبه ۲۹ آذرماه آغاز و تا روز چهارشنبه ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی تمامی مناطق استان را در بر می گیرد، اضافه کرد: جنوب و مرکز استان محل اصلی فعالیت این سامانه خواهد بود.

کریمی با بیان اینکه جو استان در ۲۴ ساعت گذشته پایدار بود، ادامه داد: از روز چهارشنبه اول دی ماه نیز کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۲ درجه سلسیوس پیش بینی می شود که هشدارهای لازم در این زمینه صادر شده است.

وی گفت: با توجه به احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی، عدم انجام فعالیتهای کوهنوردی ضروریست و لازم است تا شهروندان و مسافرانی که قصد تردد در راههای استان را دارند خودروهای خود را به لوازم و تجهیزات زمستانی و گرمایشی تجهیز و از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.

کریمی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ارومیه با دمای منفی پنج درجه سانتی گراد سردترین شهر استان بوده بیان کرد: شهرستان پلدشت گرم ترین شهرستان با مثبت ۱۳ درجه سانتی گراد دما بوده است.

آذربایجان غربی از اواخر هفته گذشته شاهد بارش برف و باران بوده است که پیرانشهر با ۱۰۳ میلیمتر و سردشت با ۸۱ میلیمتر پر بارش ترین شهرهای استان در یک هفته اخیر بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری