ناسا فرمانده و خلبان ماموریت SpaceX Crew-6 را معرفی کرد


ناسا فرمانده و خلبان ماموریت SpaceX Crew-6 را معرفی کرد

سازمان فضایی ناسا دو خدمه خود در مأموریت SpaceX Crew-6 که ششمین پرواز خدمه دار با فضاپیمای Crew Dragon به ایستگاه فضایی بین المللی است را معرفی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ناسا؛ استفن بوون و وودی هوبورگ فضانوردان ناسا به ترتیب به عنوان فرمانده و خلبان فضاپیما در ماموریت SpaceX Crew-۶ خدمت خواهند کرد. شرکای بین المللی ناسا در آینده خدمه بیشتری را به عنوان متخصص پرواز به این ماموریت اضافه خواهند کرد. انتظار می‌رود این فضاپیما در سال ۲۰۲۳ با موشک فالکون ۹ از پرتاب مجتمع ۳۹A در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا به فضا پرتاب شود. بوون، هوبورگ و سایر خدمه بین المللی این ماموریت، به خدمه حاضر در ایستگاه فضایی می‌پیوندند.

آشنایی با فضانوردان ماموریت جدید ناسا

این چهارمین سفر بوون به فضا است. او در سه ماموریت فضایی STS-۱۲۶ در سال ۲۰۰۸، STS-۱۳۲ در سال ۲۰۱۰ و STS-۱۳۳ در سال ۲۰۱۱ حضور داشت. بوون بیش از ۴۰ روز در فضا بوده که ۴۷ ساعت و ۱۸ دقیقه از این روز‌ها صرف هفت پیاده روی فضایی شده است. او در کوهاست، ماساچوست به دنیا آمد، مدرک لیسانس مهندسی برق را از آکادمی نیروی دریایی آمریکا در آناپولیس، مریلند، و مدرک کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی اقیانوس از دانشگاه فناوری ماساچوست و موسسه اقیانوس شناسی Woods Hole در فالموث (Falmouth) دریافت کرد. او در ژوئیه سال ۲۰۰۸ تبدیل به افسر زیردریایی شد و اکنون ناسا او را به عنوان یکی از فضانوردان ماموریت جدیدش انتخاب کرده است.

ناسا فرمانده و خلبان ماموریت SpaceX Crew-6 را معرفی کرد

هوبورگ در سال ۲۰۱۷ توسط ناسا به عنوان فضانورد انتخاب شد و این اولین سفر او به فضا خواهد بود. او اهل پیتسبورگ است و مدرک لیسانس خود را در رشته هوانوردی و فضانوردی از MIT و دکترا در مهندسی برق و علوم کامپیوتر از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی گرفته است. هوبورگ در زمان انتخابش به عنوان فضانورد، استادیار هوانوردی و فضانوردی در MIT بود. تحقیقات هوبورگ بر روش‌های کارآمد برای طراحی سیستم‌های مهندسی متمرکز بود. او همچنین یک خلبان تجاری هواپیما‌های تک موتور و چند موتور است.

برنامه خدمه تجاری ناسا با مشارکت صنعت هوافضای آمریکا، ماموریت‌هایی ایمن، قابل اعتماد و مقرون به صرفه از زمین به ایستگاه فضایی بین المللی و بالعکس را با موشک‌ها و فضاپیما‌های ساخت آمریکا که از خاک این کشور پرتاب می‌شوند، فراهم می‌کند.

از ۲۱ سال تاکنون، انسان‌ها به طور مداوم در ایستگاه فضایی بین المللی زندگی و کار کرده اند. آن‌ها دانش علمی ما را ارتقا می‌دهند و فناوری‌های جدید را به نمایش می‌گذارند و به پیشرفت‌هایی که امکان دستیابی به آن‌ها در زمین وجود نداشته است، دست پیدا می‌کنند. به عنوان یک تلاش جهانی، ۲۴۴ نفر از ۱۹ کشور از این ایستگاه دیدن کرده اند و این آزمایشگاه منحصر به فرد گردان میزبان بیش از ۳۰۰۰ تحقیق از محققان در ۱۰۸ کشور و منطقه بوده است.

ناسا فرمانده و خلبان ماموریت SpaceX Crew-6 را معرفی کرد

این ایستگاه یک بستر آزمایشی حیاتی برای ناسا برای درک و غلبه بر چالش‌های پرواز‌های فضایی طولانی مدت و گسترش فرصت‌های تجاری در مدار پایین زمین است. از آنجایی که شرکت‌های تجاری بر ارائه خدمات حمل و نقل فضایی انسان‌ها و توسعه اقتصاد قوی مدار پایین زمین تمرکز می‌کنند، ناسا مختار است روی ساخت فضاپیما‌ها و موشک‌ها برای مأموریت‌های فضایی عمیق به ماه و مریخ تمرکز کند.

بیشتر بخوانید

نظافت ایستگاه فضایی به سبک فضانوردان + فیلم

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از ورژن دخترانه یوسف صیادی به سبک حامد آهنگی/ این بشر گوله نمکه + فیلم