کمبود حمل و نقل عمومی و تردد خودروهای شخصی عامل ترافیک تهران است


کمبود حمل و نقل عمومی و تردد خودروهای شخصی عامل ترافیک تهران است

تهران- ایرنا-معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: توسعه نیافتن مناسب حمل و نقل عمومی و تردد بیش از اندازه خودروهای شخصی در سطح خیابان های پایتخت از مهمترین عوامل ترافیک این کلانشهر است.

سید مجتبی شفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تنها راه نجات از ترافیک سنگین کلانشهر تهران توسعه حمل و نقل عمومی و استفاده از این ناوگان در پایتخت است افزود: حداقل در یک دهه اخیر به موضوع توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس پرداخته نشده است.

معاون شهردار تهران اظهار کرد: بدلیل عدم تناسب بین شبکه معابر و تعداد زیاد خودروهای شخصی در تهران، ترافیک سنگین در سطح شهر ایجاد می شود.

وی ادامه داد: باید فاصله هزینه استفاده از حمل و نقل عمومی در مقایسه با خودروی شخصی کاهش یابد تا شهروندان در تهران از خودروهای شخصی کمتر استفاده کنند و همزمان با توسعه حمل و نقل عمومی مردم به استفاده از این ناوگان رغبت بیشتری نشان خواهند داد.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: از ۱۰ سال گذشته توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مترو در تهران کند شده در حالی که اگر سرعت توسعه مترو در تهران مناسب بود حجم سفرها با خودروهای شخصی به طور قطع کاهش می یافت و اکنون شاهد چنین ترافیکی نبودیم.

وی با بیان اینکه ترافیک تهران قدمتی ۵۰ تا ۶۰ ساله دارد و باید در برنامه های پیش رو با همکاری دولت،مجلس و سایر دستگاه های ذیربط به توسعه حمل و نقل عمومی توجه شود اضافه کرد: با توسعه مسیرهای پیاده و دوچرخه سواری در مناطق مختلف شهری، مردم به استفاده از این وسیله تمایل بیشتری پیدا کنند.

شفیعی تاکید کرد: در مدیریت شهری جدید به توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی و همچنین توسعه مسیرهای دوچرخه و پیاده روی توجه ویژه ای می شود اما برای موضوع توسعه ناوگان حمل و نقل بدلیل حجم زیاد اعتبارات، حمایت دولت و مجلس بسیار ضروری است تا به تدریج زمینه کاهش ترافیک در تهران فراهم شود.

کمبود حمل و نقل عمومی و تردد خودروهای شخصی عامل ترافیک تهران است

بازنگری طرح ترافیک ضروری است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بازنگری در طرح ترافیک این کلانشهر یک نیاز اصلی و در دستور کار شهرداری است، تاکید کرد که اجرای این طرح به شکل کنونی دیگر جوابگوی شرایط پایتخت نیست.

به گفته شفیعی، باید نحوه اجرای طرح ترافیک در این دوره از مدیریت شهری با کار کارشناسی مورد بازنگری جدی قرار گیرد چرا که دیگر روش های گذشته جوابگوی ترافیک کلانشهر تهران نیست

معاون شهردار تهران ادامه داد: در کنار توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در تلاش هستیم با اجرای طرح های کارشناسی و ایده های خلاقانه از طرح جدید ترافیک در تهران رونمایی کنیم.

به گزارش ایرنا، ترافیک تهران اکنون به یک معضل برای شهروندان تبدیل شده و نیازمند اقدام فوری و جدی از سوی مدیریت شهری در این زمینه است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

راه حل مهم آلودگی هوا در پایتخت ایجاد خطوط مترو در شهرستان ها است