یک هزار و 200 قطعه شعر به کنگره بین المللی خاتم سلیمانی ارسال شد


یک هزار و 200 قطعه شعر به کنگره بین المللی خاتم سلیمانی ارسال شد

کیش - ایرنا - دبیر سومین کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی در جزیره کیش گفت: تا کنون شاعران پارسی گوی جهان یک هزار و 200 قطعه شعر در مدح سردار سلیمانی آثار خود را به این کنگره ارسال کردند.

به گزارش ایرنا، حسین شمسیان راد دوشنبه شب در آیین رونمایی از پوستر سومین کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی متعلق به همه بوده و شرکت شاعرانی از نقاط مختلف دنیا در این کنگره طی دوره های دوم و سوم گواهی بر این ادعا است.

وی اضافه کرد: کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی یگانه مرجع ادبی و شعری برای شهید حاج قاسم سلیمانی است که همه آثار ارسال شده به این دبیرخانه آن فاخر و برآمده از دل شاعرانی است که دل در گروه مقاومت داده اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه مردمی بودن از مهمترین ویژگی های شهید سلیمانی است افزود: به واسطه این فرهنگ مردمی کنگره از مرزهای ایران خارج شده و توانسته بسیاری از شاعران پارسی گوی جهان را به سمت خود جلب کند.

وی افزود: فراخوان سومین دوره کنگره شعر خاتم سلیمانی ۲۴ آذر امسال در شیرار اعلام شده و تا کنون یک هزار و ۲۰۰ شاعر از کشورهای مختلف به آن ارسال شده و فردا مهلت ارسال آثار به پایان می رسد.

شمسیان راد با بیان اینکه ارسال بیش از ۴۸۰ قطعه رباعی و ۲ بیتی به این کنگره بشارتی برای عمق نگاه به این شهید همام است یادآور شد: جزیره کیش پنجم دی ماه میزبان مراسم افتتاحیه این کنگره بین المللی با حضور شاعران برجسته داخلی به صورت حضوری و مجازی شاعران بین المللی است.

غلامرضا کافی، علیرضا قزوه، ساجده تقی زاده، محمد مرادی و امیرارسلان اشرافی اعضای هیئت علمی این جشنواره هستند.

تا کنون ۷۰ قطعه شعر از شاعران پارسی گوی افغانستان، پاکستان، روسیه، سوئد، پرتغال و هند به این سومین کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی ارسال شده آثار آنها به صورت جداگانه داوری می شود.

مراسم اختتامیه این کنگره نیز ۱۳ دی ماه سالروز شهادت سردار سلیمانی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می شود.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟