بیش از 52 هزار دانش آموز دوره ابتدایی استان کرمان مشمول بسته تحولی خوانا هستند


بیش از 52 هزار دانش آموز دوره ابتدایی استان کرمان مشمول بسته تحولی  خوانا  هستند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در آیین آغاز به کار طرح تحولی مدرسه خوانا برای دومین سال در استان و در ارتباطی مجازی با مدرسان طرح خوانا در وزارت متبوع، گفت: 52 هزار و 741 دانش آموز دوره ابتدایی استان کرمان مشمول اجرای بسته تحولی خوانا هستند.

عباس ضیا گفت: در سال تحصیلی گذشته ۲۵ هزار و ۳۵۱ دانش آموز در استان کرمان مشمول طرح "مدرسه خوانا" بودند و در سال تحصیلی جاری ۵۲ هزار و ۷۴۱ دانش آموز دوره ابتدایی شامل ۲۳ هزار و ۳۷۰ دانش آموز دختر و ۲۹ هزار و ۳۷۱ دانش آموز پسر از این طرح بهره مند می شوند.

وی ضمن تبیین اهداف این طرح گفت: در سال تحصیلی گذشته ۱۴۵ مدرسه مشمول طرح مدرسه خوانا بودند که این تعداد در سال تحصیلی جاری به ۷۴۴ مدرسه رسیده است، همچنین در سال تحصیلی گذشته یک هزار و ۲۵۱ معلم، مجری طرح بودند و در سال تحصیلی جاری ۴ هزار و ۴۸۷ معلم اجرای این طرح را بر عهده دارند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: این بسته تحولی معاونت آموزش ابتدایی برای بهبود و ارتقای مهارت های ۴ گانه زبانی و آداب و مهارت های زندگی دانش آموزان دوره ابتدایی (پیش دبستانی و دبستانی) اجرا می شود که تقویت و نهادینه سازی مهارت های ادب ورزی، مسئولیت پذیری، جرات ورزی با نوشتن، گوش دادن و خواندن تلفیق می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، ضیا یادآور شد: بیش از ۹۹ درصد مدارس ابتدایی استان کرمان آموزش حضوری و ترکیبی دارند که با حضور دانش آموزان در مدارس زمینه اجرای برنامه ها و طرح های آموزش و پرورش بهتر و بیشتر محقق می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)