پرورش خلاقیت‌ نوجوانان کانون اصلاح و تربیت بندرعباس با آموزش سفال‌گری


پرورش خلاقیت‌ نوجوانان کانون اصلاح و تربیت بندرعباس با آموزش سفال‌گری

بندرعباس- ایرنا- کارگاه سفال‌گری مربیان کانون پرورش فکری هرمزگان به کمک پرورش خلاقیت‌ و مهارت‌افزایی در بین نوجوانان کانون اصلاح و تربیت بندرعباس آمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمعی از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در نخستین روز از فصل زمستان ۱۴۰۰ با اجرای برنامه‌های مهارتی ویژه نوجوانان کانون اصلاح و تربیت بندرعباس، شعار "زندگی کردن تمرین می‌خواهد" را با آموزش سفال‌گری آغاز کردند.

براساس این گزارش، در این کارگاه فاطمه تقی‌زاده مربی مسوول کانون پرورش فکری شماره ۴ بندرعباس به آموزش سفال‌گری پرداخت.

وی در خصوص مزایای استفاده از این هنر به نوجوانان شرکت‌کننده در این کارگاه مهارتی گفت: این هنر اعتماد به نفس و عزت نفس را افزایش می‌دهد.

این مربی کانون با بیان اینکه کار با گل کمک می‌کند تا فرد از نگرانی‌های زندگی گریخته و تمرکز بر روی خلاقیت متمرکز شود، افزود: افرادی که سفالگری می‌کنند در حین فرآیند، تاثیرات بیرونی بر روی کارشان اثری ندارد، بنابراین فرد زمان خود را به خلاقیت اختصاص می‌دهد.

تقی‌زاده ادامه داد: چون سفالگری به راحت شدن ذهن و بهبود آن کمک می کند، بنابراین به شما کمک خواهد کرد تا به دیگر امورات زندگی خود رسیدگی کنید.

برگزاری قصه‌گویی از داستان‌های شاهنامه توسط عضو ارشد کانون پرورش فکری شهرستان میناب، محمد امین سالاری جائینی از برنامه‌های جانبی این کارگاه مهارتی کانون پرورش فکری در کانون اصلاح و تربیت بندرعباس بود.

در پایان این مراسم شکوهی، مسوول فرهنگی کانون اصلاح تربیت بندرعباس از برنامه‌ریزی دقیق اجرای فعالیت‌های کانون برای نوجوانان این مرکز اصلاح تربیت به ویژه عارف کریمی سراحی مربی سیار روستاهای بندرعباس که هر هفته به نوجوانان این کانون سر می‌زند و برایشان برنامه‌ریزی فرهنگی دارد، قدردانی کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تخلیه سه محموله گندم و روغن خوراکی در بندر شهید رجایی آغاز شد