ابعاد زندگی شهید سلیمانی سرشار از نکات آموزنده است


ابعاد زندگی شهید سلیمانی سرشار از نکات آموزنده است

استاندار زنجان گفت: ابعاد زندگی شهید سلیمانی سرشار از نکات آموزنده است.

محسن افشارچی عصر امروز (۲ دی‌ماه) در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اظهار کرد: ابعاد زندگی شهید سلیمانی نکته‌های آموزنده‌ای برای ما دارد و خاطرات او تکان‌دهنده است.

این مسئول با اشاره به اینکه استان زنجان شهدای بسیاری را تقدیم نظام مقدس و انقلاب اسلامی کرده است، افزود: منش هر کدام از این شهدا نکته‌های بسیاری دارد. یکی از شهدایی که کمتر به ابعاد شخصیتی او پرداخته شده، شهید علیمردان موحد است که اقدامات او در حوزه‌های تعلیم و تربیت و ورزش باید برای مردم تبیین شود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: امسال شاهد برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان با همکاری و حمایت همه مسئولان، دستگاه‌ها و نهادها بودیم. مقام معظم رهبری نیز فرمودند این کنگره شروع کار است و باید ادمه یابد. همه این کارها در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا است.

ابعاد زندگی شهید سلیمانی سرشار از نکات آموزنده است

سردار جهانبخش کرمی به نام‌گذاری میادین و خیابان‌ها در شهرها و روستاها به نام شهدا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برای ۳۰۰۰ شهید استان شناسنامه صادر شده است. احداث ۱۵ هزار واحد مسکن محرومان با نیت شهدا، احداث فضاهای فرهنگی و ورزشی، دیدار خانواده شهدا، دیدار با ۱۳ هزار نفر از ایثارگران، بهسازی ۱۵۰ هزار مترمربع فضای آموزشی، جمع‌آوری و اهدای کمک مومنانه به تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار بسته، اهدای ۱۵ هزار بسته لوازم‌التحریر، چاپ بیش از ۲۵۰ عنوان کتاب و جمع‌آوری اسناد شهدا و رزمندگان از فعالیت‌های مهم در راستای کنگره ۳۵۳۵ شهید استان است.

این مسئول با بیان اینکه ۱۵ هزار نفر - روز طلاب و روحانیون در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی حضور داشتند، ابراز کرد: ساخت تابلو، دیوارنگاره، المان و یادمان به تعداد ۲۰۰۰ مورد، تولید فیلم، مستند، نماهنگ و موشن‌‎گرافی به تعداد ۳۰۰۰ اثر، برپایی مراسم عزاداری با راه‌اندازی ۵۰ حسینیه در منازل مادران شهدا، برگزاری ۵۰۰ یادواره شهدای آبروی محله، اهدای ۲۰۰۰ جهیزیه کامل به زوج‌های جوان و برگزاری ۸۰۰۰ نشست فرهنگی و ادبی از دیگر فعالیت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ۵۲۰ هزار سند از آثار شهدا جمع‌آوری شده و باید تبدیل به فیلم و کتاب برای استفاده نسل‌های بعدی شود، یادآور شد: رزمندگان استان زنجان در ۴۶ عملیات آفندی و پدافندی حضور داشتند و نقش آن‌ها در دفاع‌مقدس بی‌بدیل است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان نیز در این جلسه به اقدامات در حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: بر خلاف افکار عمومی، آن‌طور که شایسته است به خانواده‌های شهدا، ایثارگران و آزادگان توجه نشده است. شهدا، آزادگان و جانبازان و نقش‌آفرینی‌های آن‌ها باید به جامعه معرفی شود.

ابعاد زندگی شهید سلیمانی سرشار از نکات آموزنده است

سیدمحسن لطیفی با اشاره به اینکه زنجان ظرفیت‌های بسیار و شهدای گرانقدری دارد و هم‌اکنون هم سرداران و فرماندهان در نقاط مختلف خدمات ارزشمندی را ارائه می‌دهند، ابراز کرد: بخشی از اقدامات برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تولید مستند، فیلم و سریال امکان‌پذیر خواهد بود و باید به حوزه فرهنگ و رسانه برای ساخت آثار فاخر توجه شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: کمیته‌های هفت‌گانه برای تروج فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شده است که شامل کمیته‌های فرهنگی و هنری، رسانه و فضای مجازی، زنان و دفاع‌مقدس، تألیفات و انتشارات، تکریم و تجلیل، علمی ـ پژوهشی و مراکز فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس می‌شود.

علی کاظمی به برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان اشاره کرد و گفت: موضوعات اجتماعی، فرهنگی، هنری، ترویج ایثار و شهادت، کمک‌های مومنانه و سایر موارد محور این کنگره قرار گرفت. پس از شیوع کرونا، کمیته تکریم به پیگیری غیرحضوری خانواده شهدا و ایثارگران به صورت تلفنی پرداخته و گزارش هفتگی آن به ستاد پیشگیری از کرونا ارسال شده است.

ابعاد زندگی شهید سلیمانی سرشار از نکات آموزنده است

این مسئول با اشاره به اینکه طرح «سپاس» که از تاکیدات مقام معظم رهبری است، تحت عنوان نهضت دیدار با حضور همه مسئولان انجام شده است، ابراز کرد: نتیجه برخی از مصوبات و اقدامات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در اجلاسیه‌هایی که در روستاها، بخش‌ها و شهرهای مختلف برگزار شد، مشاهده کردیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه در کنار کارهای فرهنگی، بحث ارائه خدمات به ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها نیز در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: اختصاص اعتبار در حوزه توانبخشی از خواسته‌های مهم بوده که در سفر رئیس‌جمهور توافقاتی صورت گرفته است.

وی در این جلسه پیشنهاداتی را در خصوص اختصاص ۲۰ درصد اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، هم‌افزایی در برگزاری یادواره‌ها، اختصاص اعتبار ویژه برای تولید آثار فاخر و آسیب‌شناسی برنامه‌های ترویجی و به روز کردن و غنی‌سازی آن‌ها ارائه داد.

ابعاد زندگی شهید سلیمانی سرشار از نکات آموزنده است

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !