کشور سالخورده نمی‌تواند آرمان‌های انقلاب را محقق کند


کشور سالخورده نمی‌تواند آرمان‌های انقلاب را محقق کند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مسئله جمعیت یکی از مسائل مبتلابه امروز و آینده کشور است و باید همه در قبال این مسئله دغدغه‌مند باشیم، زیرا با تداوم شرایط موجود دیری نمی‌گذرد که ایران به کشوری سالخورده تبدیل خواهد شد، کشور سالخورده کشوری راکد و ایستاست که نمی‌تواند آرمان‌ها و اهداف را محقق کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام سوم دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به موعظه قرآنی سوره مبارکه لقمان، اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۶ از این سوره از زبان لقمان خطاب به فرزندش به این نکته توجه می‌دهد که همه افراد در روز قیامت نسبت به کوچک‌ترین عمل خود ولو به‌اندازه دانه خردل پنهان در دل صخره‌ای بزرگ یا در آسمان‌ها و زمین باشد، باید پاسخگو باشند.

امام جمعه شهرکرد افزود: اگر این باور در تمامی افراد جامعه تقویت شود، به عمل صالح روی خواهیم آوریم و بنابراین باید قیامت‌باوری را در خود تقویت کنیم.

نکونام با اشاره به روز ثبت‌احوال در تقویم ملی ایران، بیان کرد: مسئله جمعیت یکی از مسائل مبتلابه امروز و آینده کشور است و باید تک‌تک افراد در قبال این مسئله دغدغه‌مند باشند، چرا که با تداوم شرایط موجود دیری نمی‌گذرد که ایران به کشوری سالخورده تبدیل خواهد شد، کشور سالخورده کشوری راکد و ایستاست و نمی‌تواند آرمان‌ها و اهداف را محقق کند، زیرا از نیروی جوان که پیش‌برنده، فعال، برطرف‌کننده موانع و پرانرژی و با انگیزه است، محروم می‌شود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به ابلاغ طرح جوانی جمعیت و برکات اجرایی شدن آن، تصریح کرد: این قانون مصوب مشوق‌های خوبی را پیشنهاد می‌دهد که از بار مسائل اقتصادی و معیشتی فرزندآوری کم‌ می‌کند و دولت در این خصوص پشتیبان مردم بوده، مسئله جمعیت معضلی است که برای رفع آن فرصت زیادی نداریم.

وی با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح، گفت: این پیامبر خدا به تعبیر امام هشتم حضرت امام رضا(ع)، مؤمن به پیامبر اسلام بود و آمدن خاتم‌النبیین(ص) را بشارت داد، حضرت عیسی هم‌چون دیگر پیامبران الهی طاغوت‌ستیز بود و علیه ظلم ظالمان جهادگرانه ایستادگی می‌کرد و هم‌چون انبیای الهی یکی از آیات خداوند بود.

نکونام با اشاره به در پیش بودن سالروز یوم‌الله ۹ دی، بیان کرد: ۹ دی خنثی‌کننده آشوب ۸۸ بود که اگر ترحم نظام اسلامی در قبال آشوبگران نبود، سران فتنه می‌بایست محاکمه می‌شدند، اما برخی این ترحم‌ها را ندیدند و بلکه مدعی هستند و قضاوت‌های بی‌منطق می‌کنند، آنان از حضور نقش‌آفرین و معجزه‌آسای مردم و گرامیداشت هر ساله این حضور خوشحال نیستند، بلکه دوست دارند این روز به فراموشی سپرده شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۹ دی یوم‌الله است، افزود: بر طبق آیات قرآن، یوم‌الله و روز منتسب به خداوند باید مورد توجه و یادآوری قرار گیرد، مردم نیز قدر این روز را می‌دانند و هر ساله گرامی می‌دارند، نقش حضور مردم در پشتیبانی از انقلاب، دفع فتنه‌ها و خنثی کردن مکر دشمنان بسیار مهم است و دشمنان تلاش می‌کنند، این حضور را کمرنگ کنند.

نکونام تصریح کرد: انقلاب اسلامی امروز مقاوم و مقتدر است و این‌را در رزمایش نظامی نشان داد که رعب و وحشت را در دل صهیونیسم انداخت، دشمنان می‌دانند که انقلاب اسلامی در حیطه نظامی و دفاعی و نیز پشتیبانی مردمی مقتدر و محکم است، انقلاب امروز دولتی مقتدر دارد و دستاوردهای دولت در این مقطع خاری به چشم دشمنان است.

وی گفت: مردم امروز می‌بینند که دولت با ایثار و با برنامه در جای‌جای کشور مشغول کار و تلاش است و این موضوع امید را در میان مردم افزایش داده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر: جشنواره کوچ عشایر مغان