جریمه 127 میلیون دلاری متا و گوگل از سوی روسیه


جریمه 127 میلیون دلاری متا و گوگل از سوی روسیه

گوگل به دلیل عدم حذف محتوای ممنوعه در روسیه با جریمه‌ ای نزدیک به 100 میلیون دلار روبه‌رو شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورج، دادگاهی در روسیه، گوگل را به دلیل عدم حذف محتوای غیرقانونی در این کشور ۹۸ میلیون دلار جریمه کرد. متا یا همان فیسبوک نیز با جریمه‌ای ۲۷ میلیون دلاری از سوی دولت این کشور روبه‌رو شده است.

رویترز گزارش می‌دهد که این جریمه ۷.۲ میلیارد روبلی، حدود هشت درصد از درآمد گوگل در روسیه را شامل می‌شود و در بحبوحه تلاش گسترده در داخل این کشور برای اعمال کنترل بر شرکت‌های بزرگ فناوری و محتوایی که مردم در پلتفرم‌های خود منتشر می‌کنند، صورت می‌گیرد.

در سال‌های اخیر روسیه نسبت به شبکه‌های اجتماعی غربی سختگیرتر شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش از این گفته بود که این کمپانی‌ها به اندازه دولت‌های منتخب تاثیرگذار شده اند.

جریمه 127 میلیون دلاری متا و گوگل از سوی روسیه

گوگل به ورج می‌گوید که اسناد دادگاه را زمانی که در دسترس باشد مطالعه می‌کند و سپس در مورد مراحل بعدی تصمیم می‌گیرد. با این حال، یک مقام روسی به نقل از بلومبرگ گوگل را تهدید کرد که اگر این شرکت از دستورات کشور مبنی بر حذف محتوای ممنوعه که شامل تبلیغات مواد مخدر و پست‌های سازمان‌هایی است که دولت می‌گوید افراطی یا تروریستی هستند، پیروی نکند؛ پیامد‌های بسیار ناخوشایندی خواهد داشت.

فشارهای دولت روسیه بر شبکه های اجتماعی غربی

این اولین باری نیست که گوگل به دلیل عدم تعدیل محتوا در روسیه جریمه می‌شود. این شبکه اجتماعی در صورت اعمال ممنوعیت روی یک شبکه خبری روسی با جریمه‌ای روبه‌رو می‌شود که هر هفته می‌تواند دوبرابر شود. مگر اینکه ممنوعیت را لغو کند. گوگل می‌گوید این ممنوعیت به دلیل تحریم‌های آمریکا و انگلیس بر علیه صاحب این شبکه است. گفتنی است که شرکت‌هایی مانند توئیتر و متا نیز به دلیل عدم موفقیت در هماهنگ شدن با استاندارد‌های رگولاتور روسی با جریمه‌هایی مواجه شده‌اند.

جریمه 127 میلیون دلاری متا و گوگل از سوی روسیه

رگولاتور‌های روسیه سعی کرده‌اند شرکت‌های فناوری را به روش‌های غیرمالی نیز تحت فشار قرار دهند. در سال ۲۰۱۹، این کشور قانونی را تصویب کرد که براساس آن گوشی‌های هوشمند، رایانه‌ها و تلویزیون‌ها باید با نرم‌ افزار‌های از پیش نصب‌ شده توسط توسعه‌ دهندگان روسی عرضه شوند. این قانون در اوایل سال جاری اجرایی شد.

بیشتر بخوانید

روسیه برای دو شرکت گوگل و متا پرونده قضایی تشکیل می‌دهد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم