دولت بدهکارترین نهاد است


دولت بدهکارترین نهاد است

ایران اکونومیست_ اگر دولت به سمت کوچک سازی و ریاضت اقتصادی به جای تمرکز به وصول مالیات و افزایش نرخ تامین مالی حرکت می کرد اوضاع بهتر بود.

دولت بدهکارترین نهاد است

مهدی دلبری، کارشناس بازار سرمایه گفت: امسال حدود 250 هزار میلیارد تومان فروش سهام به صورت نقد و غیر نقد در بودجه و حدود 300 تا 400هزار میلیارد اوراق بدهی در موارد مختلف شاهد بودیم.
وی بیان کرد: دولت از گذشته بدهی 350 هزار میلیارد تومانی از بخش اوراق بدهی داشته است که در بازه زمانی 18 الی 24 ماه باید بازپرداخت شود.

دلبری ادامه داد: دور از انتظار است که دولت سالانه بیش از 250میلیارد تومان تامین مالی کند البته همزمان فشار به نرخ تامین مالی نیز وارد میشود و دولت خود به عنوان بدهکارترین نهاد عنوان می‌شود و به افزایش نرخ در مقطع بازخرید اوراق بدهی فشار می‌آورد.
دلبری توضیح داد: اگر دولت به سمت کوچک سازی و ریاضت اقتصادی حرکت می‌کرد شرایط بهتری محیا می‌شد اما تمرکز دولت به وصول مالیات و افزایش نرخ تامین مالی در شرایط تورمی فعلی دارد که مشکل پرداخت حقوق کارمندان را نیز دارد و افزایش مالیات رکود را تشدید می‌کند.
وی در ادامه گفت: دولت همچنان در حال ادامه روند اشتباه قبلی است که از طریق تامین مالی و فروش سهام و افزایش مالیات می توان کسری بودجه را پوشش داد.
در پایان گفت: دولت به طور همزمان به بهبود شرایط اقتصادی و کاهش تحریم‌ها امید دارد که با وجود هزینه های دولت دور از انتظار است که کاهش تحریم‌ها به تنهایی بتواند جوابگوی پرداخت هزینه‌های کارمندان و بازنشستگان شود.

فاطمه قرمزچشمه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری