شهردار سقز: پیگیر حل مشکلات تعاونی‌های پشت شهرک دانشگاه هستیم


شهردار سقز: پیگیر حل مشکلات تعاونی‌های پشت شهرک دانشگاه هستیم

سنندج- ایرنا- شهردار سقز گفت: شهرداری سقز برای رفع مشکلات تعاونی های پشت شهرک دانشگاه این شهر عزم جدی دارد و همکاری تعاونی ها با شهرداری، گره گشای رفع موانع از جمله صدور مجوز ساخت این محله است.

ارسطو گویلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ۲ ماه گذشته، پیگیری ها، رایزنی ها و برنامه ریزی های مختلفی برای رفع مشکلات کلان فرا روی این نهاد و اجرای طرح های زیرساختی و توسعه زای شهری از جمله بلوارهای ۴۵ متری شهرک دانشگاه و بهارستان، رودخانه سقز، بازنگری طرح جامع، پروژه های سرمایه گذاری و ساماندهی ورودی های سطح شهر در دستور کار مدیریت شهری بوده است.

وی رفع مشکلات تعاونی های پشت شهرک و آزاد سازی ساخت و ساز در این اراضی را از اولویت های کاری شهرداری برشمرد و افزود: با حمایت های شورای اسلامی شهر و همکاری های مسوولان شهرستانی و استانی و همچنین تعاونی ها، دغدغه های شهروندان را در این زمینه بر طرف می کنیم.

وی اضافه کرد: لذا در این خصوص از پیشنهادات راهگشا و سازنده استقبال کرده و با همراهی و حمایت های شورای اسلامی شهر تمامی توان و تلاش خود را برای آزادسازی اراضی این تعاونی ها بکار خواهیم گرفت.

شهردار سقز با اشاره به آخرین وضعیت این اراضی گفت: با توجه به عدم وجود حمایت های بودجه ای دولت از شهرداری ها در توسعه زیرساخت های شهری و بدهی های انباشته و هنگفت سنواتی شهرداری سقز و همچنین هزینه بالای احداث کمربندی ٤٥ متری و پل مربوطه، کل عایدی مالی شهرداری از صدور جواز کلیه قطعات این تعاونی ها و همچنین سهم شهرداری از توافقات گذشته نصف هزینه احداث کمربندی و پل را نیز تامین نخواهد کرد.

وی یادآور شد: برای این مهم که موجب آزاد شدن سرمایه های قفل شده شهروندان خواهد شد، نیازمند همکاری و همراهی همه صاحبان این اراضی خواهیم بود.

گویلی تاکید کرد: شهروندان اخبار مربوط به پیشرفت های شهرداری در رفع موانع مربوط به این اراضی و سایر مسایل مهم شهری از جمله بازنگری طرح جامع شهر را از خبرگزاری ها و رسانه های رسمی دنبال کنند و با پرهیز از هرگونه خرید و فروش بر اساس شایعات، اجازه سواستفاده دلالان و افزایش کاذب قیمت این اراضی را ندهند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز