بانک ذخیره سلول‌های بنیادی دندان‌ شیری استان سمنان افتتاح می‌شود


بانک ذخیره سلول‌های بنیادی دندان‌ شیری استان سمنان افتتاح می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیر نمایندگی خون بندناف جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: بانک دندان شیری استان سمنان تا پایان سال 1400 برای ذخیره سازی سلول های بنیادی دندان شیری افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا، محیا موسوی عصر شنبه به رسانه ها بیان کرد: منابع سلول های بنیادی شامل خون بندناف، خون محیطی، مغز استخوان و دندان شیری است و برای اولین بار بانک ذخیره سلول های بنیادی دندان شیری تا پایان سال در استان سمنان افتتاح می شود.

وی افزود: دندان های شیری لق شده کودکان باید توسط دندانپزشک با رعایت شرایط خاص کشیده شده و پس از پردازش سلول های بنیادی آن ذخیره می شود.

موسوی با اشاره به ذخیره خون بندناف ادامه داد: مادران از هفته ۳۴ به بعد بارداری با مراجعه به دفاتر نمایندگی ذخیره خون بندناف یا به صورت اینترنتی اقدام به ثبت نام کنند.

وی با بیان رشد ۲۵ درصدی قراردادهای ذخیره خون بندناف اضافه کرد: کارشناسان خون گیری در زمان تولد نوزاد اقدام به گرفتن نمونه می کنند و نمونه ها پس از پردازش و جداسازی سلول های بنیادی ذخیره می شوند.

وی گفت: تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مراجعه کننده و ذخیره ۹۰۰ نمونه خون بندناف در استان سمنان انجام شد.

مدیر نمایندگی خون بندناف جهاددانشگاهی استان سمنان خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ بیمایر خونی و غیرخونی با استفاده از سلول های بنیادی درمان می شود./


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

موزه سنگ و فسیل سنگسر با آثاری به قدمت زمین