بازگشت 40 میلیارد دلار ارز در 9 ماهه سال جاری


بازگشت 40 میلیارد دلار ارز در 9 ماهه سال جاری

رئیس کل بانک مرکزی در نشست هم اندیشی با فعالان بخش خصوصی گفت: خوشبختانه در 9 ماهه سال 1400 تأمین ارزی کشور از روش‌های مختلف نزدیک به 40 میلیارد دلار بوده است.

بازگشت 40 میلیارد دلار ارز در 9 ماهه سال جاری

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز؛ «علی صالح‌آبادی» رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امروز ( یکشنبه ۵دی) در نشست هم‌اندیشی با فعالان بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، با اشاره به نظرات مطرح شده در این جلسه توسط فعالان بخش خصوصی اظهارداشت: به نظر می‌رسد برای حل این مسائل باید کارگروه مشترکی تشکیل شود، زیرا تنوع موضوعات بسیار زیاد است و با تشکیل یک کارگروه مشترک بین اتاق بازرگانی ایران و بانک مرکزی و البته در صورت حضور وزارت صمت می‌توان مسائل و مشکلات را در کارگروه مشترک مطرح و به نتیجه رساند.


وی با بیان اینکه سال آینده سال خوبی نسبت به امسال خواهد بود گفت: پیش‌بینی ما از میزان ارزآوری این است که سال آینده نسبت به امسال ارزآوری بیشتری خواهیم داشت.


رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال در حوزه‌های ارزی نسبت به سال گذشته وضعیت ارزی بهتر بوده است به‌طوری که در طول ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ تأمین ارز به روش‌های مختلف معادل ۳۶ میلیارد و ۴۹۲ میلیون دلار بوده است، اما در ۹ ماهه ۱۴۰۰ تأمین ارزی کشور از روش‌های مختلف نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار بوده است.


وی اظهار داشت: این موضوع نشان می‌دهد که در ۹ ماهه امسال تأمین ارز ما از کل صادرات نسبت به سال گذشته بهتر بوده و لذا بخشی از این موضوع به موضوع بازگشت ارز حاصل از صادرات باز می‌گردد.

پایان پیام//




شیمیل ها چه افرادی هستند؟