خوابگاه دانشجویان پرستاری میبد راه‌اندازی شد


خوابگاه دانشجویان پرستاری میبد راه‌اندازی شد

یزد_ ایرنا_ خوابگاه دانشجویی دانشکده پرستاری میبد روز دوشنبه در آیینی با حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی یزد در این شهر به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا معاون دانشجویی، فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یزد در این مراسم گفت: ساختمان دانشکده پرستاری میبد شامل پنج طبقه، بازسازی آن از مرداد ماه سال ۱۳۹۷ آغاز و اکنون به بهره برداری رسید که طبقه سه و چهار دانشکده به خوابگاه اختصاص داده شده است .

محمدرضا دهقانی خاطرنشان کرد: طبقه سوم به مساحت ۹۰۰ متر مربع، دارای ۱۶ اتاق دانشجویی به ظرفیت ۱۰۰ نفر ، مجهز به اتاق مطالعه با ظرفیت ۲۰ نفر، اتاق تلویزیون به مساحت ۳۰ ، نمازخانه به مساحت ۳۰ و آشپزخانه به مساحت ۳۰ متر مربع و سرویس های بهداشتی می باشد.

وی ادامه داد: همچنین طبقه چهارم به مساحت ۳۰۰ مترمربع دارای ۳ اتاق دانشجویی به ظرفیت ۲۰ نفر، اتاق ملاقات خانواده و سرویس های بهداشتی است.

دهقانی گفت: برای تعمیر و بهسازی این خوابگاه بیش از ۹ میلیارد ریال هزینه شده است که ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال ان از محل اعتبارات خیری تامین شده است.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: تمامی اتاق های دانشجویی مجهز به امکانات رفاهی، شامل کف موکت و قالی ،تخت دو طبقه دارای تشک،رخت آویز ،یخچال، و پنجره های پرده شده می باشد و ساختمان خوابگاه به سیستم اطفاء حریق تجهیز شده و سنسور اعلان حریق در تمامی اتاق ها نصب شده و فایرباکس ها تجهیز و پله های فرار جهت استفاده در مواقع وقوع بحران وجود دارد.

دهقانی تصریح کرد: پویش ملی "سخاوت" در همه دانشگاه ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور در حال برگزاری است و مشارکت کنندگان در این طرح می توانند با مراجعه به لینک پویش در سایت های mefda.ir و vebda.ir نیازمندی حوزه فرهنگی و دانشجویی هر دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی را بر روی اینفوگرافی و نقشه جمهوری اسلامی ایران مشاهده کنند.

امروز ۲ هزار و ۲۰۰ خوابگاه و اماکن دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی یزد، اهواز. بوشهر. اصفهان، بندرعباس، شاهرود، کردستان و گیلان به بهره برداری رسید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نمایشگاه هنرهای تجسمی در بافق یزد گشایش یافت