رئیس شورا: شهرداری مراغه موانع سرمایه‌گذاری را از پیش‌رو بردارد


رئیس شورا: شهرداری مراغه موانع سرمایه‌گذاری را از پیش‌رو بردارد

مراغه- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر مراغه گفت: برای کاهش بیکاری و آسیب‌های اجتماعی باید از اشتغال پایدار و سرمایه‌گذاری در طرح‌های تولیدی و کارآفرینی شهری حمایت شود و شهرداری این کهن‌شهر، موانع را از پیش‌رو بردارد.

به گزارش سه شنبه ایرنا، ناصر رحمتی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مراغه افزود: در این راستا، شورای اسلامی شهر برای مانع‌زدایی از مسیر سرمایه‌گذاری در شهر مراغه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

وی ادامه داد: اشتغالزائی و کاهش بیکاری مهمترین راهکار پیشگیری و مقابله با چالش‌های اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق در جامعه است که باید مورد توجه همه متولیان امر قرار گیرد.

رئیس شورا: شهرداری مراغه موانع سرمایه‌گذاری را از پیش‌رو بردارد
وی اضافه کرد: متاسفانه با وجود ظرفیت‌های بزرگ انسانی و اقتصادی در شهرستان مراغه، طی سال‌های اخیر با آسیب‌های اجتماعی فزاینده روبرو بوده‌ایم و این آسیب‌ها فقط با عزم جدی مردم و مسئولان رفع شدنی است.

معضلات اجتماعی مهمترین چالش پیش‌روی خانواده‌هاست

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر معضلات اجتماعی مهمترین چالش پیش‌روی خانواده هاست و مقابله با آن باید اولویت همه جامعه باشد.

رئیس شورا: شهرداری مراغه موانع سرمایه‌گذاری را از پیش‌رو بردارد

ابراهیم خوش‌رفتار افزود: در وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی نیز بروز آسیب‌های اجتماعی در خانواده همچون اعتیاد زمینه چالش‌های بزرگ دیگری چون طلاق را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: وجود شبکه های متعدد ماهواره‌ای و اجتماعی و استفاده ناصحیح از فضای مجازی و رواج فرهنگ غربی موجب گسترش آسیب‌های اجتماعی در سال‌های اخیر شده و از این‌رو رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی، رسالت سنگینی برای مقابله با این آسیب‌ها بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه بیکاری ریشه همه آسیب‌های اجتماعی است، اضافه کرد: برای حذف تمامی این چالش‌های اجتماعی چون اعتیاد و طلاق باید بیکاری کاهش یابد.

به گفته وی بیکاری نسل جوان در سال‌های اخیر به افزایش سن ازدواج، کاهش فرزندآوری و نیز افزایش نگران‌کننده طلاق منجر شده و بر این اساس باید مسئولان از هرگونه طرح اشتغالزا و سرمایه‌گذاری حمایت کنند.

وی افزود: همچنین برای برون‌رفت از مشکلات فرهنگی باید از معلمان حمایت کرد، لیکن متاسفانه برخی از معلمان به دلایل نداشتن توانایی مالی به دنبال شغل دوم هستند که این امر آسیب جدی به سیستم آموزشی و فرهنگی می‌زند.

از تجربه و ظرفیت کارآفرین‌ها برای رونق تولید استفاده شود

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مراغه نیز بیان کرد: برای رفع مشکل بیکاری در این شهرستان باید تجربه و ظرفیت کارآفرین‌ها برای اشتغال و تولید مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس شورا: شهرداری مراغه موانع سرمایه‌گذاری را از پیش‌رو بردارد

بهمن محمودی افزود: هم‌اکنون مهمترین مشکل در حوزه اقتصادی و اجتماعی این شهرستان، عدم بهره‌گیری و شناسایی کارآفرینان در بخش‌های مختلف تولیدی است.

وی ادامه داد: در این راستا باید فرصت‌های مناسبی برای استفاده از کارآفرینان در این شهرستان ایجاد کنیم که این امر مستلزم ایجاد بسترهای حمایتی از تولید و اشتغال‌آفرینی است.

وی اضافه کرد: طی سال های اخیر متاسفانه هویت و جایگاه شهری مراغه با پیشینه درخشان و ظرفیت‌های بسیار آن فاصله گرفته است.

وی افزود: زندان بزرگ در حال احداث و کمپ‌های ترک اعتیاد نیز برای شهر مراغه آسیب‌زاست زیرا این مراکز محلی برای رواج برخی بزهکاری‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

تنگ‌نظری و نگاه‌های جناحی مهم‌ترین موانع است

رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این جلسه گفت: حسادت، تنگ‌نظری و نگاه جناحی سیاسی مهمترین ضربه را طی سال‌های گذشته به سرمایه‌گذاری در این شهرستان وارد کرده است.

رئیس شورا: شهرداری مراغه موانع سرمایه‌گذاری را از پیش‌رو بردارد

حسین شیخ‌فرجی افزود: برای رفع مشکلات اجتماعی و توسعه سرمایه‌گذاری در این شهرستان باید دیدگاه‌های موجود در زمینه مسائل شهری عوض شود و توسعه، فرهنگ‌محور باشد.

وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه جوانان اشتغال پایدار است، ادامه داد: برای رفع مشکلات پیش‌روی توسعه اقتصادی، همگرایی و همدلی بین مسئولان و نیز کارآفرینان بیش از پیش ضروری است.

علاوه بر اشتغال‌زائی، ایجاد فضاهای فرهنگی برای جوانان نیز مورد توجه باشد

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مراغه بیان کرد: اشتغالزائی برای جوانان و ایجاد فضاهای فرهنگی برای فعالیت‌های اجتماعی این قشر باید بیش از پیش مورد توجه نهادهای متولی قرار گیرد.

رئیس شورا: شهرداری مراغه موانع سرمایه‌گذاری را از پیش‌رو بردارد

رقیه سعیدی افزود: توجه به کانون خانواده و پاسخ‌گویی به نیازهای فرهنگی و اجتماعی نسل جوان مهمترین راهبرد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر بیکاری و معیشت نامناسب خانواده‌ها در کنار توقعات نابجای مالی، خانواده‌ها را با آسیب‌های اجتماعی اساسی چون طلاق روبرو ساخته است.

وی اضافه کرد: متاسفانه رواج فرهنگ غربی موجب افزایش رو به رشد تجمل‌گرایی و کمرنگ شدن روابط خانوادگی شده است که این امر در درازمدت برای جامعه آسیب‌زا خواهد بود.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی موثرترین اقدام برای اشتغال‌زائی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: بهره‌گیری از ظرفیتهای بومی، موثرترین اقدام برای توسعه اقتصادی و اشتغال‌زائی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

رئیس شورا: شهرداری مراغه موانع سرمایه‌گذاری را از پیش‌رو بردارد
رضا عسگری افزود: با وجود ظرفیت‌های بزرگ موجود این شهرستان در زمینه کشاورزی، تاکنون اقدام موثری برای ایجاد صنایع تبدیلی و تولیدی در این بخش انجام نشده است.

وی ادامه داد: برای رفع چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی حاصل از بیکاری نیز حمایت از اشتغال و سرمایه‌گذاری باید با همراهی مسئولان شهرستانی انجام شود.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از نیروهای بومی و ظرفیت‌های اقتصادی، اضافه کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی با بکارگیری افراد متخصص و از بین رفتن رانت‌های اداری ممکن خواهد شد.

به گفته وی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و مشکلات اقتصادی، شورای اسلامی شهر نیازمند همراهی تمام‌ مسئولان و سمن‌هاست.

وی افزود: متاسفانه بیکاری و مشکلات اقتصادی زمینه کاهش تمایل جوانان به تحصیل را فراهم کرده زیرا نگاه نسل جوان به تحصیلات به‌عنوان ابزاری برای اشتغال است.

وی اظهار داشت: اگر تک شغلی واقعی در جامعه حاکم باشد شاهد ریشه کنی بیکاری در کشور خواهیم بود.

به گزارش ایرنا بیکاری جوانان در حالی به یک دغدغه برای اعضای شورای اسلامی شهر مراغه تبدیل شده که سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی تابع عوامل و شرایط متعددی است و در صورتی که آنان بتوانند صرفا موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاری در شهرداری را از سر راه بردارند، گام بزرگی در این جهت برداشته‌اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جنیفر لوپز یک آخوند ایرانی را فالو کرد! + عکس