بهره‌برداری از 3 هزار واحد مسکن روستایی در دهه فجر در همدان


بهره‌برداری از 3 هزار واحد مسکن روستایی در دهه فجر در همدان

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: بیش از سه هزار واحد مسکن روستایی در دهه فجر در همدان به بهره‌بردای می‌رسد.

به گزارش ایسنا، حسن ظفری بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی در راستای بهسازی در محیط روستاها در اختیار بنیاد مسکن همدان قرار گرفت و بیش از ۴۵۵ پروژه اجرایی در سطح روستاهای استان تعریف شده است.

وی ادامه داد: برای سال آینده ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مابه ازای کمک به اجرا و بازنگری طرح‌های هادی روستایی استان منظور شده است.

ظفری افزود: علاوه بر این، اعتباری معادل ۱۵ هزار میلیارد تومان بابت قیر یارانه‌ای تعریف شده که از این مقدار حدود ۲۰ درصد به بنیاد مسکن اختصاص می‌یابد و میزان سهم‌بری استان همدان از قیر اعتباری سال ۱۴۰۱ رقم قابل ملاحظه‌ای خواهد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان در رابطه با پروژه مسکن ملی بیان کرد: در قالب این طرح در شهر همدان یک پروژه ۱۲۰ واحدی در شهرک بهشتی داریم که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را طی ۴ ماه گذشته داشته و در قالب ۶ بلوک است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، پروژه ۶۹۰ واحدی دیگری نیز در شهرک بهشتی وجود دارد که حدود ۳ ماه است که کار عمرانی آن را شروع شده و ۵.۵ هکتار زمین را از راه و شهرسازی در اختیار گرفته و نقشه اجرایی آن نیز تهیه شده است.

ظفری تصریح کرد: کار گودبرداری این پروژه ظرف ۱۵ روز گذشته آغاز و ۸۰ درصد آن انجام شده است، به عبارت دیگر ۹۱ هزار متر مربع بنا در ۵.۵ هکتار زمین در ۱۸ بلوک اجرایی تعریف و طراحی شده است و به محض اخذ پروانه ساختمانی کار اجرایی و عمرانی آن شروع خواهد شد.

وی درباره پروژه شهرک فرهنگیان نیز اظهار کرد: صورتجلسه شده است که این پروژه به بنیاد مسکن استان تحویل داده شود اما تاکنون این اتفاق نیفتاده و هر زمان این پروژه تحویل داده شود آمادگی داریم کار اجرایی و عملیاتی آن را برنامه‌ریزی و آغاز کنیم.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان، تسهیل‌گری در فرآیند تولید مسکن ضرورتی است که باید در همدان و کشور اتفاق بیفتد و همه لایه‌ها نیز باید برای نهضت ملی مسکن مسئولیت‌پذیر باشند.

ظفری در ادامه درباره بهسازی و نوسازی مسکن روستایی مطرح کرد: مسکن روستایی در قالب تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی تعریف شده و در آینده نزدیک به بانک‌های عامل برای عقد قرارداد ابلاغ خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۱۲ هزار و ۳۵۰ فقره سهمیه استان همدان در بخش بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ است که از این رقم، ۱۱ هزار و ۴۵۰ فقره تخصیص به استان ابلاغ شده است.

ظفری تصریح کرد: همچنین بیش از ۹ هزار و ۷۸ متقاضی به سیستم بانکی معرفی شده و تاکنون بیش از ۴ هزار و ۹۸۲ متقاضی با سیستم بانکی عقد قراداد را به انجام رسانده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید