دانش آموز ساوجبلاغی ربات زنده یاب ساخت


دانش آموز ساوجبلاغی ربات زنده یاب ساخت

کرج - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش ساوجبلاغ استان البرز اعلام کرد که«شهریار پورزارع» از دانش آموزان این شهرستان موفق به ساخت ربات زنده یاب شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی آموزش وپرورش شهرستان ساوجبلاغ ، صمد پور روستا با اشاره به اینکه این دانش آموز ۱۰ ساله برای ساخت این ربات از لوازم و تجهیزات ساده و در دسترس استفاده کرده است، افزود: ربات ساخته شده می تواند درشرایط بحرانی همانند وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله در شناسایی موجودات زنده کاربرد داشته باشد.

وی بیان داشت: این ربات توسط کنترل هدایت می شود و می تواند در مکان هایی که چشم انسان قادر به دیدن موجودات زنده نیست با وصل شدن به تلفن همراه حرکت کند و به جستجوی موجودات زنده بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: سنسورهای این ربات حساس به حرارت دمای بدن است و یا هر موجود زنده دیگری است که با برخورد با آن چراغ اخطارش روشن می شود و به تیم امدادی در نجات دادن آن موجود زنده به خصوص جان انسان ها در زمان وقوع زلزله و سیل مفید واقع شود.

پورروستا با بیان اینکه ربات ساخته شده دانش آموز ساوجبلاغی درواحدهای تولیدی بویژه صنایع غذایی نیز کاربرد دارد،یادآورشد: این ربات می تواند در لابه لای صنایع بزرگ در واحدهای تولیدی در جستجوی حیوانات موذی موثر باشد زیرا در واحدهای تولید کننده مواد غذایی رعایت نکات بهداشتی از اهمیت ویژه ای برخورداراست.

وی تصریح کرد: در این ربات سنسورهایی نصب شده تا در مکان هایی که چشم انسان قدرت دیدن ندارد، حرکت کند و موجودات زنده را پیدا کند.

وی ادامه داد: اکنون ربات ساخته شده توسط دانش آموز ساوجبلاغی مراحل ثبت اختراع را طی می کند تا به نام او این اختراع مهم که حاصل چندین ماه تلاش شبانه روزی او در راستای خدمت به مردم است، ثبت رسمی با هدف تبدیل شدن به الگویی برای تولیده انبوه البته با حمایت بخش دولتی و خصوصی برسد.

مدیرآموزش و پرورش ساوجبلاغ ادامه داد: آموزش و پرورش ساوجبلاغ دارای یک پژوهش سرای دانش آموزی به نام باقرالعلوم در هشتگرد است که درآن دانش آموزان مشغول انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی در رشته ها و زمینه های مختلفی هستند.

وی تاکید کرد: باید به پژوهش و ایده های دانش آموزان در مدارس اهمیت داد تا دانش آموزان نخبه شناسایی و پرورش داده شوند که این موضوع مهم در پژوهش سراهای دانش آموزی استان البرز از جمله پژوهش سرای دانش آموزی باقرالعلوم این شهرستان مورد توجه قرار می گیرد.

شهرستان ۲۵۰ هزار نفری ساوجبلاغ در غرب کرج مرکز البرز قرار دارد.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز و ۹ پژوهش سرای دانش آموزی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟