95 درصد پرستاران مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسینه شدند


مشهد- ایرنا- جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پوشش 95 درصدی...
مشهد- ایرنا- جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پوشش 95 درصدی واکسیناسیون کرونا برای کادر پرستاری مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ایوب توکلیان گفت: تاکنون واکسیناسیون ۱۰ هزار نفر از کادر پرستاری مراکز زیرپوشش این دانشگاه علیه کرونا انجام شده است.

وی افزود: طبق مصوبه قرارگاه ستاد مرکزی مقابله با کرونا در این دانشگاه و لزوم آمادگی برای مقابله با موج احتمالی شیوع این ویروس، در حوزه واکسیناسیون کادر پرستاری دانشگاه، تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته شده است.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این راستا تمامی مدیران پرستاری مراکز درمانی و مراکز واکسیناسیون بیمارستان ها در حالت آماده باش هستند و اقدامات سریع برای تکمیل پروسه واکسیناسیون کادر درمان را انجام می دهند.

وی گفت: تمامی پرستاران برای جلوگیری از ابتلا به سویه اومیکرون، زیرپوشش دُز بوستر واکسن کرونا قرار می گیرند و در این راستا بخشنامه ای به بیمارستان ها و مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابلاغ شده است که اقدامات لازم را انجام دهند.

دکتر توکلیان افزود: تلاش ما این است که با کامل نمودن واکسیناسیون کادر پرستاری از سلامت سربازان خط مقدم کرونا صیانت کنیم تا در صورت ورود موج جدید شیوع ویروس در حوزه نیروی انسانی بیمارستان ها با مشکل مواجه نشویم.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

هم‌اکنون ۱۳ هزار پرستار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می‌کنند.