حمله به بندر لاذقیه، اقدام جدید رژیم صهیونیستی برای ناکام گذاشتن مذاکرات هسته‌ای


حمله به بندر لاذقیه، اقدام جدید رژیم صهیونیستی برای ناکام گذاشتن مذاکرات هسته‌ای

به اعتقاد عبد الباری عطوان تحلیلگر سرشناس عرب رژیم صهیونیستی به دنبال دستیابی به یک پیروزی است تا مذاکرات هسته‌ای را در وین ناکام بگذارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عبد الباری عطوان که سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم است در یادداشت امروز خود نوشت: هواپیما‌های صهیونیستی، سحرگاه سه شنبه، برای دومین بار در کمتر از ده روز لاذقیه را هدف حمله موشکی قرار دادند که این حمله به وقوع آتش سوزی منجر شد.

بهانه رژیم صهیونیستی، برای اینگونه حملات خصمانه، هدف قرار دادن کانتینر‌های سلاح و موشکی است که به ادعای روزنامه ها، در مسیر خود از ایران به سمت حزب الله لبنان قرار داشتند، اما به نظر ما علت واقعی، تحریک سوریه و وادار کردن آن به واکنش بود، مسئله‌ای که شاید برای حمله گسترده رژیم صهیونیستی برای سرنگونی نظام سوریه و از بین بردن کامل ارتش سوریه، نهاد امنیتی این کشور و بر هم زدن همه منطقه بود.

اسرائیل که از افزایش قدرت محور مقاومت و زرادخانه موشکی بزرگ آن وحشت زده است، در حال حاضر به هر وسیله‌ای به دنبال جنگ است تا با کسب یک پیروزی، جبهه داخلی را مطمئن کند و بار دیگر به ارتش خود که برتری نظامی خود را در منطقه از دست داده است، اعتبار بخشد. فرماندهان رژیم صهیونیستی معتقدند سوریه که طی ۱۰ سال گذشته در جنگی سخت غرق شده است، ضعیف‌ترین حلقه در محور مقاومت به شمار می‌رود و از آنجا که تل آویو مطمئن است که روسیه به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، پاسخی به این حملات نمی‌دهد، آن‌ها را تکرار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لاذقیه

مسئله جالب توجه این است که حملات رژیم صهیونیستی به بزرگترین بندر سوریه، که فقط ۵۰ کیلومتر از پایگاه هوایی حمیمیم متعلق به روسیه فاصله دارد، با تصمیم تل آویو مبنی بر سرمایه گذاری ۳۷۶ میلیون دلاری برای توسعه شهرکسازی در جولان اشغالی و هجمه شدید و ناگهانی عبدالله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل به سوریه همزمان شد.

زمان این حمله بسیار حساب شده و با آغاز دور هشتم و شاید آخرین دور از مذاکرات هسته‌ای در وین همزمان شده بود. گفته می‌شود در ازای خودداری ایران از غنی سازی اورانیوم با بیش از ۶۰ درصد و اجازه تهران به بازرسان بین المللی برای بازرسی مجدد از تأسیسات هسته‌ای ایران، آمریکا امتیاز‌های زیادی در زمینه رفع کامل تحریم‌ها به ایران می دهد. رژیم اشغالگر نمی‌خواهد این مذاکرات به نتیجه برسد، چرا که برنامه موشکی ایران و نقش منطقه‌ای این کشور، در مذاکرات لحاظ نشده است.

خسارت‌هایی که حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه وارد کرد محدود بود و فقط چند کانتینر حاوی روغن و قطعات یدکی خودرو محدود می‌شود. اما بیشترین خسارت به طرف روسی وارد شد که احتمال می‌رود از بندر لاذقیه که نزدیک حمیمیم قرار دارد حمایت کند.

عطوان در ادامه آورده است: ما از کسانی نیستیم که از سران سیاسی و نظامی سوریه می‌خواهند، بی باکانه عمل کنند و در دام بهانه‌های رژیم صهیونیستی گرفتار شوند و به این حملات سریعا پاسخ دهند به خصوص اینکه مذاکرات هسته‌ای به پایان خود، چه مثبت و چه منفی، نزدیک می‌شود، اما آنچه گفتیم به این معنی نیست که هیچ پاسخی داده نشود، چرا که دشمن فقط زبان قدرت را می‌فهمد و همه قوانین آسمانی و وضع شده، حق دفاع از خود و مقابله با متجاوز را مشروع می‌دانند.

ارتش رژیم صهیونیستی که شکست خورده است و سامانه گنبد آهنی آن در جنگ «شمشیر قدس» ناکارآمدی خود را نشان داد، صرفنظر از نتیجه مذاکرات هسته‌ای، در هر جنگ جدیدی علیه محور مقاومت حتما شکست خواهد خورد و شاید حملات آتی به سوریه و هدف قرار دادن اهداف ایران، عامل وقوع این جنگ باشد. پیشتر یه مقام روس نیز در کنفرانس خبری گفت چهار قدرت موشکی بالستیک برتر در جهان هستند؛ چین، روسیه، کره شمالی و ایران. در صورتی که تهران بخواهد به حمله اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای واکنش نشان دهد، توان موشکی ایران، اسرائیل را به مشتی خاک تبدیل می‌کند و محور مقاومت هم حتما واکنش نشان خواهد داد.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟