پویش مردمی ایران سرسبز در مشهد آغاز شد


پویش مردمی ایران سرسبز در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- پویش مردمی ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت روز چهارشنبه با حضور رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری، همزمان با دیگر نقاط کشور در کمربند سبز ارتفاعات جنوبی مشهد آغاز شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: پویش مردمی ایران سرسبز فرصتی است تا با حضور اقشار مختلف مردم و گروه های جهادی، پوشش گیاهی در کشور احیا و فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی در بین افراد جامعه نهادینه و ترویج شود.

محسن فنودی اظهار کرد: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری بر حسب وظیفه، هرساله با اجرای طرح های احیای جنگل ها، مراتع و مدیریت آبخیزها نسبت به سرسبزی و افزایش پوشش گیاهی تلاش می‌کند و امسال نیز در تداوم همین مسیر ابتکارات گسترده‌ای را با همکاری و هم افزایی دستگاهها و نهادهای اجرایی در قالب اسنادی مدون با عنوان «سند شجره» در دستور کار قرار داده است که دستیابی به امنیت زیستی و انسجام ملی در احیای سرزمین از مهمترین اهداف پیش بینی شده این سند است.

وی افزود: پویش مردمی ایران سرسبز، ایران قوی و هر ایرانی یک درخت، یک پویش مردمی و دایمی است که با مشارکت مردم و ۷۰ دستگاه و نهاد اجرایی در کشور راه اندازی شده و چشم انداز آن نیز ایرانی سرسبز و ایرانی قوی است.

فنودی ادامه داد: برنامه پویش ملی ایران سرسبز با اجرای عملیات نهالکاری و بذرکاری در سراسر کشور و خراسان رضوی با کاشت میلیونها نهال و بذر از امروز آغاز شد.

هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مجموع ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار گستره استان خراسان رضوی، عرصه‌ های منابع طبیعی است که ۵.۵ میلیون هکتار از این پهنه، یعنی ۴۸ درصد آن را اقلیم بیابانی تشکیل می‌دهد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها