همکاری وزارت امور خارجه برای صادرات صنایع‌دستی راه‌گشا است


همکاری وزارت امور خارجه برای صادرات صنایع‌دستی راه‌گشا است

تهران- ایرنا- معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ظرفیت ایران در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی گفت: همکاری وزارت خارجه برای صادرات در این عرصه راه‌گشا است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، پویا محمودیان روز چهارشنبه (هشتم دی‌ماه) در دیدار معاونان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به ۲۹۶ رشته صنایع‌دستی فعال در ایران گفت: ایران جز کشورهای نامدار در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به فعالیت ۲ میلیون فعال در حوزه صنایع‌دستی در ۳۱ استان کشور گفت: حدود ۷۵ درصد این فعالان را بانوان تشکیل می‌دهند، که در ۳ بخش تولید، آموزش و فروش محصولات مشغول به کار هستند.

وی گفت: در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای صادرات، بیشتر نیازمند اطلاعات درست بازار جهانی هستیم که امیدواریم دیپلمات‌ها و رایزنان اقتصادی کشور در این زمینه به ما کمک کنند.

همکاری وزارت امور خارجه برای صادرات صنایع‌دستی راه‌گشا است

محمودیان افزود: داشتن اطلاعات کافی از رویدادهای هنری و تجاری، شناسایی صاحبان گالری‌ها و فروشگاه‌های هنری و برقراری تعاملات با آنها مد نظر ماست که همکاری وزارت امور خارجه با ما در این حوزه بسیار راه‌گشا است.

وی گفت: کشور چین بر اساس آمار جدید بین‌المللی ۸۵ درصد صادرات تزیینات کریسمس را به خود اختصاص داده که نشان موفقیت عظیم این کشور در این حوزه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟