هوای کاشان بارانی می‌شود


هوای کاشان بارانی می‌شود

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: تفسیر نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً ناپایدار در روزهای آینده در دشت کاشان است که می‌تواند باعث بهبود نسبی کیفیت هوا شود.

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از امروز تا شنبه آینده‌. پدیده غالب جوی به صورت قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود که با افزایش رطوبت احتمال بارش باران و برف از روز یکشنبه مورد انتظار است.

وی افزود: با فعالیت سامانه ناپایدار جوی، رطوبت هوا از ۷۵ درجه به ۹۰ درجه می‌رسد و وزش باد با سرعت ۱۰ متر بر ثانیه قابل پیش بینی است که می‌تواند مه آلودگی، کاهش دید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف را به همراه داشته باشد.

رئیس اداره هواشناسی کاشان تاکید کرد: بیشینه هوا در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری ۱۳ و در روزهای شنبه و یکشنبه آینده ۱۴ درجه بالای صفر است که پیش بینی می‌شود در روز دوشنبه با سه درجه کاهش به ۱۱ درجه سانتیگراد برسد که در مناطق کوهستانی تا ۶ درجه کمتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: براساس وضعیت هوا، به باغداران سفارش می‌شود برای افزایش مقاومت درختان در برابر سرما از کودهای پتاسه در تغذیه درختان استفاده کرده و به منظور جلوگیری از خسارت سرما نهال‌ها و درختان جوان پوشانده شوند.

ارغوانی تاکید کرد: با توجه به دمای یخ‌زدگی در ابتدای روز، نسبت به تخلیه مخازن و لوله‌های آبیاری اقدام کرده و از استحکام سازه و پوشش گلخانه، تنظیم دما و تهویه گلخانه و مرغداری‌ها اطمینان حاصل کنند.

همچنین کارشناس کوهستان دیسکاشن اداره هواشناسی کاشان گفت: روزهای آخر هفته جاری که در ارتفاعات بالای سه هزار متر، باد نسبتا شدید همراه با سوز و دمای احساسی کمتر از منفی ۲۰ درجه حاکم است به کوهنوردان سفارش می‌شود که لوازم و لباس کامل زمستانی را همراه داشته باشند.

سید تقی عمارتی اظهار کرد: هنگام کوهنوردی و طبیعت گردی، توجه به پیش بینی‌های معتبر هواشناسی و حضور مربیان و راهنمایان کوهستان که آشنایی به برنامه‌های ارتباطی، GPS قطب نما دارند یک ضرورت است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن درباره دختر ؛ جملات کوتاه و طولانی در مورد دختر قوی و دختر بودن