قم مقصد سفر هیئت دولت/ دیدار رئیسی با جمعی از فعالان فرهنگی


قم مقصد سفر هیئت دولت/ دیدار رئیسی با جمعی از فعالان فرهنگی

قم- رئیس جمهور در جریان سیزدهمین سفر استانی خود به قم، با فعالان فرهنگی این استان دیدار و بر لزوم استفاده از همه ظرفیت ها برای حل مشکلات کشور تاکید کرد.

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از پروژه مونوریل قم با اشاره به اینکه این طرح از پروژه‌های مهم است که سال‌ها متوقف شده، گفت: تعیین و تکلیف این پروژه برای دولت بسیار مهم است چراکه این پروژه از سرمایه‌های ملی و حتی فرا ملی است و نباید اینگونه رها شود.


خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه برای سفری دو روزه وارد شهر مقدس قم شد و در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) مورد استقبال استاندار، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و تولیت مسجد مقدس جمکران قرار گرفت.

رئیس جمهور در سیزدهمین سفر استانی هیأت دولت به استان قم سفر کرده و تا ساعاتی دیگر دیدارها و بازدیدهای خود را آغاز می‌کند.

دیدار با اقشار مختلف مردم، مراجع و علما، بازدید از تعدادی از طرح‌های عمرانی و اقتصادی و حضور در جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در این دو روز است.

رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی و وزیر کشور، رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان، اقتصاد و دارایی، نیرو و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به صورت جداگانه بازدیدهایی را از طرح‌های مختلف در شهرستان‌های استان قم خواهند کرد.

استاندار قم از یک ماه گذشته با تشکیل ستاد ویژه سفر رئیس جمهور مسائل و مشکلات مختلف استان را شناسایی و راهکارهای لازم برای آن مشخص کرده تا در جلسه شورای اداری استان قم با حضور رئیس جمهور مطرح شود.

قم مقصد سفر هیئت دولت/ دیدار رئیسی با جمعی از فعالان فرهنگی

قم مقصد سفر هیئت دولت/ دیدار رئیسی با جمعی از فعالان فرهنگی

قم مقصد سفر هیئت دولت/ دیدار رئیسی با جمعی از فعالان فرهنگی

۱۳:۰۰ تخصیص ۱۵ میلیارد تومان برای تجهیز کتابخانه قم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش مهم فرهنگی قم گفت: برای تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی قم ۱۵۰ میلیارد ریال اختصاص داده می‌شود.

محمد مهدی اسماعیلی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از کتابخانه مرکزی قم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به جایگاه کم نظیر هنر خوشنویسی در اسلام و ایران گفت: هنر جایگاه ویژه ای در جامعه ایرانی دارد و به همین دلیل می‌توان از ظرفیت‌های اقتصادی آن برای توسعه کشور استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: هنرمندان قمی در هنر خوشنویسی جایگاه بسیار بالایی دارند و ما باید برای شکوفایی بیشتر اهتمام و توجه بیشتری داشته باشیم.

۱۲:۴۱ استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای حل مشکلات

رئیس جمهور گفت: سیاست اصلی دولت استفاده از همه ظرفیت‌های کشور به ویژه حوزه‌های علمیه برای پاسخگویی به نیازهای و رفع مشکلات کشور است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع فعالان فرهنگی اجتماعی استان قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با تاکید بر ضرورت استفاده از نظرات کارشناسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: یکی از مهمترین مأموریت‌های دولت سیزدهم تحقق عدالت در جامعه و تحول در موضوعات فرهنگی اجتماعی است.

وی با افزود: واقعی بینی و شناسایی نقاط ضعف و قوت به تدوین و انتخاب راهکار مناسب برای حل معضلات فرهنگی اجتماعی کمک می‌کند.

رئیس جمهور با انتقاد از رویکرد تک بعدی مدیران به حوزه فعالیت شأن بر ضرورت اصلاح آن تاکید کرد و افزود: سیاست اصلی دولت استفاده از همه ظرفیت‌های کشور به ویژه حوزه‌های علمیه برای پاسخگویی به نیازهای و رفع مشکلات کشور است.

۱۱:۲۲ دیدار رئیس جمهور با جمعی از فعالین فرهنگی اجتماعی استان قم

فعالان فرهنگی و اجتماعی قم با رئیس جمهور دیدار و موضوعات مختلفی همچون؛ وضعیت حجاب، کتاب و کتابخوانی، شایسته سالاری و رسیدگی به وضعیت اتباع خارجی را مطرح کردند.

رئیس جمهور پیش از ظهر پنجشنبه با جمعی از فعالین فرهنگی اجتماعی استان قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) دیدار کرد.

قم مقصد سفر هیئت دولت/ دیدار رئیسی با جمعی از فعالان فرهنگی

فعالان فرهنگی و اجتماعی قم در دیدار با رئیس جمهور موضوعات مختلفی همچون؛ وضعیت حجاب، کتاب و کتابخوانی، شایسته سالاری و رسیدگی به وضعیت اتباع خارجی را مطرح کردند.

۱۱:۰۴ وزیر بهداشت وارد شهرستان کهک قم شد

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در رأس هیأتی به نمایندگی از رئیس جمهور وارد شهرستان کهک شد و به مقام شامخ شهدا گلزار شهدای کهک ادای احترام کرد.

۱۱:۰۳ وزیر کشور وارد شهرستان جعفرآباد قم شد

وزیر کشور به عنوان نماینده رئیس جمهور به منظور دیدار با اقشار مختلف مردم و بررسی مشکلات وارد شهرستان جعفرآباد شد.

۱۰:۴۳ بازدید معاون امور زنان رئیس جمهور از شیرخوارگاه صدف قم

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و هیأت همراه ازشیرخوارگاه و مرکز نوباوگان صدف بهزیستی بازدید کردند.

خزعلی بعد از بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز و قدردانی از خدمات پرسنل، کارشناسان، مددکاران، پرستاران، مراقبین و مربیان مرکز خصوصاً در ایام شیوع کرونا و عرض خدا قوت، با اشاره به فرسوده بودن ساختمان مرکز و ضرورت احداث ساختمانی با استانداردهای لازم و استحکام بنا و پیش بینی‌های فنی و پیگیری‌های مکرر استان جهت تأمین اعتبار مذکور قول مساعد داد که موضوع را پیگیری کرده و تدابیری اتخاذ شود تا با مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی در اسرع وقت ساختمان شیرخوارگاه قم بازسازی شود.

۱۰:۳۱ بازدید ضرغامی از منوریل و موزه امام علی قم

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری صبح امروز پنجشنبه وارد قم شد و در بدو ورود از مونوریل قم بازدید کرد.

ضرغامی قرار است در ادامه سفر خود پس از بازدید از موزه امام علی (ع)، از موزه سنگ قم، کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی و همچنین تعدادی از مراکز خدماتی اقامتی بازدید کند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: پروژه «مونوریل قم» از سرمایه‌های ملی و حتی فرا ملی است و نباید اینگونه رها شود.

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از پروژه مونوریل قم با اشاره به اینکه این طرح از پروژه‌های مهم است که سال‌ها متوقف شده، گفت: تعیین و تکلیف این پروژه برای دولت بسیار مهم است چراکه این پروژه از سرمایه‌های ملی و حتی فرا ملی است و نباید اینگونه رها شود.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز جداگانه وارد قم شد و قرار است به شهر قنوات سفر کند و بعد از آن با مدیران رسانه‌ای قم نیز دیدار داشته باشد.

۹:۴۳ آیت الله رئیسی حرم حضرت معصومه (س) را زیارت کرد

رئیس جمهور در ابتدای سفر خود به استان قم حرم حضرت معصومه (س) را زیارت کرد.

قم مقصد سفر هیئت دولت/ دیدار رئیسی با جمعی از فعالان فرهنگی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح روز پنجشنبه و در ابتدای سیزدهمین سفر استانی خود به قم، با حضور در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها دقایقی به زیارت و اقامه نماز پرداخت.

رئیسی همچنین با حضور بر سر مزار علمای مدفون در این مضجع شریف فاتحه‌ای قرائت کرد.

۹:۱۶ استقبال مردم قم از رئیس جمهور در حرم مطهر حضرت معصومه (س)

مردم قم با ورود رئیس جمهور به حرم مطهر حضرت معصومه (س) از وی استقبال کردند.

مردم قم با ورود رئیس جمهور به حرم مطهر حضرت معصومه (س) و خوش آمد گویی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و استاندار، از سید ابراهیم رئیسی استقبال کردند.

۹:۰۰ قمی‌ها در مبارزه با ظلم پیشگام هستند

سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه حضور بنده در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و شهر قم توفیقی است که نصیب بنده و همکارانم شده است، گفت: امروز نهم دی و روز میثاق با ولایت و روز بصیرت است و مردم قم همیشه بصیرت آفرین بوده‌اند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه قم به عنوان خاستگاه انقلاب و مرکز نشر ارزش‌های دینی مورد توجه همگان است، افزود: مردم بصیرت آفرین شهر ایثار و اجتهاد همیشه در مبارزه با ظلم و ستم و حمایت از انقلاب اسلامی پیشگام بوده‌اند و علما، بزرگان و اقشار مختلف قم این مسائل را به خوبی نشان داده‌اند.

کد خبر 5387448

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل روز معلم | عکس تبریک روز معلم