وقتی پای دانشگاه به منطقه ویژه اقتصادی سیرجان باز می‌شود


وقتی پای دانشگاه به منطقه ویژه اقتصادی سیرجان باز می‌شود

کرمان- ایرنا- زمینه اجرای طرح‌های مشترک با حضور متخصصان دانشگاهی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان که از قطب‌های بزرگ صنعتی و کشاورزی استان کرمان و کشور به شمار می‌رود فراهم شده است تا نویدبخش افق‌های مناسبی نیز باشد.

به گزارش ایرنا درحالی که مدیران منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان می‌گویند در حوزه کودهای شیمیایی و نیز ساخت ۳۸ سوله مرکز نوآوری در این منطقه اقداماتی شروع شده، انتظارها برای تحقق افق های اقتصادی و علمی بیشتر و مناسب نیز شکل می گیرد.

با همین هدف گویا تفاهم نامه ای نیز اخیرا بین منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با دانشگاه دولتی ولیعصر(عج) این شهرستان امضا شده تا به دنبال آن پژوهشکده نوع ۳ (تقاضامحور) در این محل اقتصادی فعالیت خود را آغاز کند؛ هر دو طرف در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند.

گزارش دریافتی روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی این منطقه ویژه اقتصادی حاکیست که همکاری های مشترک برای راه اندازی این پژوهشکده اجرایی خواهد شد.

این درحالی است که مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از بررسی ۲۰۰ طرح و در نهایت انتخاب ۶۰ مورد آنها خبر داده و گفته است: اجرای این طرح ها با همکاری دانشگاه می تواند کارساز و اثرگذار باشد.

اختصاص زمین برای سرمایه گذاری در حوزه کود شیمیایی

روح الله بهرامشاهی بیان کرد: استادان دانشگاه ولیعصر(عج) در حوزه کود شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان سرمایه گذاری کردند و صنایع به مواد شیمیایی نیاز دارند که در این زمینه هم به مجتمع مس سرچشمه در آینده برای ایجاد طرح های اقتصادی زمین هایی را در منطقه واگذار خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ساخت ۳۸ سوله در منطقه ویژه در دستور کار مرکز نوآوری شهید ستاری دانشگاه ولیعصر(عج) قرار دارد ادامه داد: آمادگی داریم زمینی نیز برای ایجاد پژوهشکده نوع ۳ به دانشگاه اختصاص دهیم.

وقتی پای دانشگاه به منطقه ویژه اقتصادی سیرجان باز می‌شود

به گزارش ایرنا رییس دانشگاه ولیعصر (عج) هم با اشاره تشریح ظرفیت های این دانشگاه با هفت هزار دانشجو و ۲۸۴ عضو هیات علمی، یکی از رسالت های دانشگاه را ماموریت محوری و حل مشکلات منطقه پیرامون خود خوانده و گفته است: اگر دانشگاه نتواند برای حل مشکلات قدمی بردارد، نمی تواند دانشگاه مؤثری باشد.

رضا رنجبر کریمی بیان کرد: سیاست جدید وزارت علوم متمرکز بر ارتباط صنعت و دانشگاه است و باید به این باور برسیم که صنعت نیاز به علم و نوآوری دارد.

وی افزود: در خصوص صنعت در منطقه ویژه اقتصادی، این آمادگی وجود دارد که توان علمی دانشگاه را پای کار بیاوریم، همان طور که اساتید این دانشگاه به حوزه تولید روی آورده اند، در منطقه ویژه رفسنجان موفق عمل کرده اند و اشتغالزایی هم صورت گرفته است.

رنجبر کریمی خاطرنشان کرد: برای ایجاد و فعالیت پژوهشکده نوع ۳ که درزمینه ارتباط دستگاه های اجرایی، صنایع و غیره با دانشگاه هاست؛ چنانچه زیرساخت فراهم و تقاضامحور باشد دانشگاه اعلام آمادگی می کند.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها