مراسم استقبال از پیکر 16 شهید دفاع مقدس و مدافع حرم در مشهد برگزار شد


مراسم استقبال از پیکر 16 شهید دفاع مقدس و مدافع حرم در مشهد برگزار شد

مراسم استقبال از 14 شهید گمنام دفاع مقدس و 2 شهید تازه تفحص‌ شده دفاع مقدس و مدافع حرم در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی امروز، نهم دی‌ ماه، پیکر مطهر ۱۴ شهید گمنام دفاع مقدس و پیکر مطهر شهید دفاع مقدس علی اکبر آخوندی و پیکر مطهر شهید مدافع حرم حسین نظری»وارد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد شد و در مراسمی با حضور فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و مسئولان و تنی چند از خانواده معظم شهدا و ایثارگران مورد استقبال قرار گرفت.

پیکر مطهر شهدای گمنام در استانداری خراسان رضوی، عرصه میدان شهدای مشهد، بوستان ملت مشهد، ستاد سپاه امام رضا(ع)، صنایع وزارت دفاع در مشهد، مرکز آموزش و عالی شهرستان گناباد، بوستان ارغوان شهرستان نیشابور، مرکز آموزش حوزه های علمیه و جاده حصار ازغد شهرستان بینالود طی مراسمی به خاک سپرده می‌شود.

همچنین پیکر مطهر شهید مدافع حرم فاطمیون حسین نظری در گلزار شهدای بهشت رضای مشهد و پیکر مطهر شهید دفاع مقدس علی اکبر آخوندی نیز در شهرستان مه‌ولات در جوار یاران شهیدشان به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) نیز پیش از این گفته بود به منظور بهره‌مندی همه استان از عطر شهیدان با برنامه‌ریزی صورت گرفته پیکر ۱۴ شهید در پنج محور با حضور قشرهای مختلف مردم تشییع می‌شود.

سردار علی‌اکبر افراسیابی بیان کرد: محور اول سبزوار و شهرهای جوین، جغتای، خوشاب، قوچان و گلبهار، محور دوم نیشابور و شهرهای کاشمر، کوهسرخ، خلیل‌آباد، بردسکن، فیروزه و زبرخان، محور سوم تربت حیدریه و شهرهای زاوه، رشتخوار، خواف، مه‌ولات و بجستان، محور چهارم تربت جام و شهرهای فریمان، باخرز، تایباد، صالح‌آباد و محور پنجم نیز مرکز استان و شهرهای کلات و درگز می‌باشد. مراسم وداع با پیکر شهدای گمنامی که قرار است در مشهد تشییع و به خاک سپرده شوند، در شب شهادت حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان