بیشتر اقامتگاه‌های بوم گردی کردستان در سنندج است


بیشتر اقامتگاه‌های بوم گردی کردستان در سنندج است

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت:شهرستان سنندج بیشترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان را دارد.

آرمان وطن‌دوست امروز(پنج شنبه_۹دی) در بازدیداز اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرستان سنندج، اظهار کرد: این بازدیدها با هدف رعایت شاخص‌های مربوط به حفظ محیط زیست، حفظ و نمایش فرهنگ بومی، حفظ و نمایش معماری سنتی و روستایی و به ویژه حفظ میراث ناملموس استان کردستان انجام می شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان ادامه داد:سنندج از شهرستان‌های پیشگام در زمینه راه‌اندازی اقامتگاه بوم‎گردی در استان است، به طوری که اولین اقامتگاه بومگردی استان در سال1396 در روستای دولاب راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به فعالیت 26 اقامتگاه بوم‎گردی دارای مجوز در استان،بیان کرد:از این تعداد 19 اقامتگاه و یک مجتمع بوم‌گردی در سنندج، یک واحد و یک مجتمع در سروآباد، یک اقامتگاه در مریوان ، یک واحد در قروه، یک واحد در کامیاران و یک واحد اقامتگاه بوم‎گردی در دیواندره فعالیت دارند.

وطن‌دوست اضافه کرد:در حال حاضر تعداد 10 پرونده متقاضی احداث اقامتگاه بوم‎گردی در دست بررسی و 4 واحد در مرحله بهره‎برداری است.

وی یادآور شد:با راه‌ندازی هر اقامتگاه بوم‎گردی به طور متوسط برای 3 نفر اشتغال‌زایی ایجاد و به منظور حمایت از متقاضیان، تسهیلات ۴ درصد و ۶ درصد پرداخت می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان گفت:به یمن ثبت جهانی کلاش مریوان و معرفی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو، فرصت‌های ویژه‌ای برای حضور گردشگران ایرانی و خارجی در استان فراهم شده است.

او ضمن قدردانی از تلاش‌ سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که در جهت مرمت و بازسازی خانه‌های قدیمی اقدام می‌کنند،خاطرنشان کرد:گردشگران می‌توانند در این اقامتگاه‌ها از فرهنگ، آداب ‌و رسوم، غذاهای سالم و طبیعی، صنایع‌دستی زنان و مردان روستانشین، مناظر طبیعی زیبا و دیگر جاذبه‌های گردشگری این مناطق بهره‌مند شوند.

وطن دوست عنوان کرد:استان کردستان با داشتن مناطق بکر گردشگری و تاریخی، پتانسیل بالایی در زمینه گردشگری دارد، لذا امیدواریم در نوروز ۱۴۰۱ با همکاری ارگان‌ها و دستگاه‌های مربوطه و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، زمینه حضور گردشگران به استان بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش سوزی در هتل پارسیان کوثر تهران