اشتغال زایی کمیته امداد برای بیش از 4 هزار کهگیلویه و بویراحمدی


اشتغال زایی کمیته امداد  برای بیش از 4 هزار کهگیلویه و بویراحمدی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیشترین فعالیت در زمینه اشتغال را توسط کمیته امداد در سطح کشور دانست و گفت: طی سال جاری برای بیش از چهار هزار طرح اشتغال‌ زایی در استان اقدام شده، البته اشتغال‌زایی به صورت خانگی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «قباد مبشری» امروز (۸ شهریور ماه) در نشست هم اندیشی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد و سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه زکات، اظهار کرد: این استان در زمینه پرداخت زکات همیشه جز پنج استان برتر کشور است‌.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ارتباط صمیمی و تنگاتنگی با سازمان تبلیغات اسلامی دارد، به گونه‌ای که احساس نمی‌کنیم این دو اداره جداگانه هستند و انگیزه و آمادگی همکاری و هماهنگی در همه زمینه‌ها را داریم.

وی ادامه داد: حدود ۱۱۲ هزار نفر از استان که حدود ۴۷ هزار خانواده و یک هفتم جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) هستند که متأسفانه همچنان در حال افزایش هستند و این موضوع در جامعه اسلامی ما خبر خوبی نیست.

مبشری گفت‌: بسته‌های حمایتی، مستمری، درمان، کمک‌های مالی، جهیزیه فرزندان، آموزش فرزندان، مسکن و غیره از جمله خدماتی هستند که به افراد تحت پوشش ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون هشت هزار مسکن ساخته شده، یادآور شد: هم اکنون حدود هزار و ۳۰۰ باب مسکن در حال ساخت داریم که سالانه افزون بر هزار باب مسکن علاوه بر تعمیرات و ساخت سرویس‌های بهداشتی، می‌سازیم.

وی با بیان اینکه حمایت‌های کمیته امداد امام‌خمینی (ره) نمی‌تواند از خانواده‌های تحت پوشش تا همیشه ادامه داشته باشد، دلیل این امر را وجود متقاضیان جدید و پشت نوبت دانست و افزود: کمیته امداد چند سالی است که به طور جدی در حال فعالیت و خدمت‌رسانی در زمینه ایجاد اشتغال برای جامعه هدف است.

مبشری با اشاره به اینکه بیشترین فعالیت در زمینه اشتغال را کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح کشور انجام داده، گفت: طی سال جاری برای بیش از چهار هزار طرح اشتغال‌زایی در استان اقدام شده، البته اشتغال‌زایی به صورت خانگی بوده و در واقع برای افراد افزایش درآمد دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اقدامات مختلفی در زمینه‌های مختلف دیگر مانند حوزه فرهنگی صورت گرفته، به گونه‌ای که حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر کار فرهنگی ما به جهت همین تعداد زیاد در حوزه دانشجویی و دانش‌آموزی قرار گرفته، اگرچه کارهای دیگری مانند آگاه‌سازی، افزایش ارتقا بینش و افزایش مسائل فرهنگی است.

مبشری ادامه داد: قبل از کرونا اقدامات خوبی در زمینه اردوهای زیارتی داشتیم، به طوری که هزینه‌های بیش از سه هزار نفر را برای پیاده‌روی اربعین در استان فراهم کردیم و دومین استان در سطح کشور بودیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اردوهای زیارتی حرم امام رضا (ع) را نیز داشتیم که هم‌اکنون تحت‌الشعاع بحث کرونا قرار گرفته‌اند.

وی گفت: در زمینه آگاه‌سازی و ارتقا نیز برنامه‌هایی را برای دانش‌آموزان و زنان جامعه هدف داریم که البته تحت‌الشعاع تعداد زیاد دانشجویان و دانش‌آموزان تحت پوشش قرار گرفته‌اند و کمتر به این موضوع پرداخته شده است.

مبشری افزود: متأسفانه تهاجم فرهنگی در قشر تحت پوشش و مستضعفان بیشتر و از طرفی تأثیرپذیری فرهنگی در این افراد نیز بیشتر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اعتباراتی که در زمینه فرهنگی داریم بیشتر خرج تحصیل و آموزش دانشجویان و دانش‌آموزان می‌شود، اما تلاش می‌کنیم در زمینه ارتقا مسائل فرهنگی نیز بیشتر کار کنیم.

وی عنوان کرد: بحث دیگر که موضوعی مفید و مؤثر بوده بحث زکات است، اگرچه دبیرخانه زکات خود مجزا است، اما کمیته‌امداد امام خمینی (ره) نیز با همکاری همه نهادها هرساله کارهای زکات را انجام می‌دهیم.

مبشری گفت: در همه شهرستان‌ها و بخش‌ها ما روحانی زکات داریم، تعدادی از این روحانیون همان روحانیون مستقر از طرف سازمان تبلیغات اسلامی هستند و به صورت افتخاری در زمینه زکات در حال فعالیت هستند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !