انتخابات دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان‌شرقی در موعد مقرر برگزار می‌شود


انتخابات دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان‌شرقی در موعد مقرر برگزار می‌شود

تبریز-ایرنا- رییس انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آذربایجانشرقی اعلام کرد: مجمع انتخاباتی این انجمن در موعد مقرر قانونی و طبق اعلام وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار می شود و هیچ تعللی در این ارتباط وجود ندارد.

رشید رجب پور روز شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تکذیب اخباری مبنی بر سپری شدن مهلت قانونی هیات مدیره کنونی، یادآور شد: مطابق بخشنامه ابلاغی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی که در کل کشور موضوعیت دارد، به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری هر گونه مجمع عمومی حضوری، مهات قانونی مسئولیت هیات های رئیسه انجمن های صنفی به مدت یک سال تمدید شد و در این خصوص هیچ تخلفی از سوی اعضای کنونی متصور نیست.

وی با بیان اینکه انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آذربایجان شرقی در حال حاضر به ‌صورت قانونی فعال و مطابق با اساسنامه تایید شده از سوی مراجع ذی ربط ادامه فعالیت می کند، افزود: در سالجاری سه عنوان نامه درخواست برگزاری مجمع عمومی برای برگزاری انتخابات به اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ارسال شده است که در آخرین مورد، با برگزاری این انتخابات در بهمن ماه موافقت شده است.

رجب پور، ریشه و اساس شایعه پراکنی ها و بیان مطالب خلاف واقع از سوی عده ای علیه اعضای هیات مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آذربایجان شرقی را ناشی از کم اطلاعی آنان دانست و اظهار داشت: در هر حال می توان با مراجعه به مراجع ذیصلاح نسبت به کذب بودن برخی از ادعاها پی برد و ما از این عده درخواست داریم برای تکمیل اطلاعات خود به این مراجع مراجعه کنند.

وی ادامه داد: پیگیری مسائل و مشکلات از سوی بعضی از مدیران دفاتر خدماتی مسافرتی سراسر کشور به خصوص اصراربه شفاف سازی عملکرد انجمن ایران توسط انجمن آذربایجان شرقی باعث شد خیلی از اقدامات و رفتارهای خلاف قانون و اساسنامه ای انجمن ایران همچون حذف پنهانی و غیرقانونی و مغایر با مفاد اساسنامه بیش از۸۵۰ دفتر خدمات مسافرتی سراسر کشور یعنی بیش از ۷۵ درصد اعضا برملا شود.

رجب پور اضافه کرد: چون مقاومت در برابر زیاده خواهان هزینه دارد، برخی منفعت طلبان در مقابل این اقدامات قانونی و به حق انجمن، توانستند با دادن وعده های توخالی افرادی را از شهرهای مختلف علیه انجمن آذربایجان شرقی تحریک و مطالب دروغ و خلاف قانون را شایعه پراکنی کنند.

وی گفت: انجمن آذربایجان شرقی وسایر انجمن ها و دفاتر خدماتی مسافرتی کشور در راستای دفاع از حقوق قانونی خود که دفاع ازحیثیت حوزه گردشگری است، عقب نشینی نکرده و تا حذف متخلفان از این جمع تلاش می کنند و هیچ ترسی هم از این مطلب کذب و دروغ و اقدامات خلاف قانون شایعه پراکنان ندارند؛ هرچند می توانیم از طریق مراجع قضایی و حقوقی، حقوق اعضای انجمن را پیگیری کنیم اما به دلایلی تابحال از این افدام اجتناب کرده‌ایم.

رجب پور فعالیت اعضای هیات مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آذربایجان شرقی در خصوص مسائل و مشکلات را بیش از حد تعهدات خواند و افزود: در این راستا اقدامات عملی مناسبی برای اختصاص و جذب تسهیلات مالی ویژه ایام کرونایی از بانک ها به اعضا و رسیدگی به حدود ۴۰۰ فقره شکایت مسافران از دفاتر خدمات مسافرتی در همین ایام به انجام رسید که نتایج رضایت بخشی حاصل شد و اکثریت پرونده ها به رضایت و احقاق حقوق طرفین ختم شد.

وی یکی از چالش های مهم صنف خدمات مسافرتی در شرایط پساکرونا را ضعف حمایت های ویژه دولت ها از این قشر بیان و اضافه کرد: در جریان شیوع کرونا ، آژانس های گردشگری موظف به عودت تمامی مبالغی شدند که از سوی مسافران پرداخت شده بود، اما به دلیل عدم پرداخت مبالغ از سوی هتل ها، ایرلاین ها و شرکت های ریلی، با مشکل مواجه شده ایم.

رجب پور ادامه داد: از این رو بسیاری از آژانس های گردشگری به دلیل ناتوانایی در عودت هزینه های دریافتی مسافران، با مشکلات عدیده روبرو شده و تعدادی از آنها، واحدهای خود را تعطیل کرده اند.

وی ابراز امیدواری کرد با اقدامات و سیات گذاری های جدید دولت، رویه های منسوخ گذشته در حوزه گردشگری از بین رفته و تجدیدنظرهای اساسی در حوزه صدور مجوزها جاری و ساری شود.

رییس انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آذربایجان شرقی مجموع واحدهای این حوزه را ۲۷۰ مورد اعلام کرد که از این تعداد ۱۸۰ واحد در کلانشهر تبریز فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!