سباستین کو: تحریم المپیک زمستانی بی معنی است


سباستین کو: تحریم المپیک زمستانی بی معنی است

رئیس اتحادیه جهانی دوومیدانی می‌گوید تحریم بازی‌های المپیک زمستانی بی معنی است.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از استار، در کنار بریتانیا ایالات متحده، استرالیا و کانادا نیز به دلیل سوابق حقوق بشری چین، تحریم دیپلماتیک بازی‌ها را اعلام کرده‌اند؛ موضعی که چین آن را رد کرد. سباستین کو، رئیس اتحادیه جهانی دوومیدانیبه دلیل اظهاراتش در هفته گذشته که گفت از نظر فلسفی با تحریم‌ها مخالف است، انتقاداتی را برانگیخت.

او گفت: تحریم سیاسی صراحتاً بی معنی است. من در مورد حقوق بشر بی‌تفاوت نیستم. من آن را بسیار جدی می گیرم. حرف من این است که فکر نمی‌کنم در درازمدت، تحریم ها در واقع دستاورد بزرگی داشته باشند. همیشه عواقب ناخواسته ای وجود دارد و در پایان، افرادی که بیشتر از همه در این زمینه رنج می برند، ورزشکاران هستند.

بازی‌های پکن قرار است از ۴ فوریه آغاز شود. در حالی که کمتر از دو ماه به مراسم افتتاحیه باقی مانده است، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با پذیرش دعوت بازی‌ها، به آرمان IOC کمک کرد. فرانسه که میزبان بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ خواهد بود، همین کار را انجام داده و گزارش شده است که بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا به دلیل ترس از آسیب رسیدن به روابط تجاری با چین، درباره تحریم مردد هستند.

پیش‌تر نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که انتخاب پکن به عنوان شهر میزبان در زمستان امسال "منشور المپیک" را به تمسخر می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم