امام جمعه سرپل‌ذهاب: احیای مساجد یکی از برکات انقلاب اسلامی است


امام جمعه سرپل‌ذهاب: احیای مساجد یکی از برکات انقلاب اسلامی است

قصرشیرین - ایرنا - امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: یکی از برکات و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی فراهم کردن بستر و شرایط برای احیا و آباد کردن مساجد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «جواد فاطمی‌نسب» روز شنبه در مراسم بهره برداری از مسجد قادر الحسینی اهل سنت سرپل‌ذهاب، افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهدیم در سراسر کشور بدون اینکه حاکمیت نظام یک نگاه دوگانه ای نسبت به مذاهب داشته باشد چه برادران اهل سنت و چه برادران تشیع ما در هر نقطه‌ای می‌توانند در محافل و مجالس مذهبی خودشان شرکت کنند و نماز جمعه و جماعت برگزار کنند، بدون اینکه یک ناامنی را احساس کنند و مشکلی بر سر راه آنان باشد.

وی اظهار داشت: نمونه این مناطق، شهرستان سرپل ذهاب است که در روزهای جمعه و در نمازهای جماعات در شهر و روستا همه مردم مذاهب اسلامی بدون هیچ دغدغه‌ای برنامه‌های مذهبی و نمازهای جماعت خودشان را دارند و این از برکات جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه بزرگان اهل تشیع و اهل تسنن در کنار هم در یک جبهه پشت سر رهبری به عنوان رهبران فکری، جامعه را هدایت می‌کنند، گفت: در بسیاری از کشورهای اطراف ما درگیری و ناامنی هست ولی در درون کشورمان هیچ گونه نا امنی نداریم که به خاطر بصیرت و هوشیاری و آگاهی علمای مذاهب هست.

حجت الاسلام فاطمی نسب ادامه داد: امروز استکبار و جبهه کفر و کسانی که به دنبال تضعیف اسلام هستند برنامه ریزی دارند و بر اساس این ۲ استراتژی پیش می‌روند که هم بزرگان و صاحب نظران و متفکران باید هوشیار باشند و هم جوانان و نخبگان و مردم ما باید با هوشیاری و بصیرت تمام اجازه ندهند دشمن به اهداف خودش برسد.

وی عنوان کرد: برنامه اول دشمن این است که اعتقادات دینی ما را به نوعی استحاله کند و امروز در اتاق فکرهای کشورهای مستکبر و سرویس‌های جاسوسی در نقاط مختلف با استفاده از ابزارهای مختلف در منطقه به دنبال این هستند که جوان شیعه و جوان اهل سنت که معتقد به اسلام ناب هستند، اعتقادات اصلی آنها را از بین ببرند و با تهاجمات فرهنگی که امروز از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای به صورت ۲۴ ساعته دارند به دنبال از بین بردن تفکرات مذهبی و دینی ملت مسلمان هستند.

امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب نیز در ادامه این مراسم گفت: مسجد قادر الحسینی اهل سنت سرپل‌ذهاب که در زلزله سال ۱۳۹۶ آسیب دیده بود بازسازی شده و امروز مورد افتتاح قرار گرفت تا همچون گذشته محلی برای برگزاری نمازهای یومیه، برنامه های فرهنگی مذهبی با محوریت ایجاد وحدت و انسجام با دیگر مذاهب در شهرستان نیز باشد.

ماموستا مُلا «رشید ثنایی» افزود: عبادت و یاد خدا موضوعی است که پیروان همۀ ادیان و مذاهب را گرد هم جمع می کند و بنابر توصیۀ اکید قرآن باید وجه مشترک همه انسان هایی که دین را به عنوان راهنمای زندگی پذیرفته اند، باشد.

وی گفت: مساجد مهمترین پایگاه سیاسی، فرهنگی، اعتقادی و دینی در نهضت عاشورایی حضرت امام خمینی (ره) و سنگر اجتماعات عظیم رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بوده و امروز نیز سنگری بزرگ برای حل مشکلات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و پایگاهی عظیم برای مقابله با ترفندها و توطئه های شوم دشمنان و ایادی استکبار به شمار می رود.

وی تاکید کرد: این است که بزرگان دین و صاحب‌نظران و متفکران و آگاهی مردم نباید این اجازه را به دست دشمن بدهد که به اهداف خاص خودشان برسند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟